بخشی از پیام رئیس جمهور به مناسبت آغاز سال تحصیلی 94 - 95
20 مهر 94 - 00:07  | 1786 بازدید

 

گیلان فردا- آغاز ماه مهر و فصل مدرسه را به همه معلمان، مربیان و دانش آموزان عزیز صمیمانه تبریک می گویم. مدرسه خانه امید دولت، مردم و آموزش و پرورش بنیادی ترین بخش توسعه کشورمان است.
ما نیاز به مدرسه پویا و نوآور در شرایط کنونی کشور داریم و سازندگان اصلی این مدرسه معلمان و مربیان و دانش آموزان این سرزمین اند.
راه رسیدن به این هدف از مدرسه و آموزش و پرورش ما می گذرد. استعداد و هوش فرزندان این زاد و بوم بالاست و باید به کشف و پرورش آن ها بیشتر و بهتر بپردازیم. توانمندی آموزش و پرورش در تربیت دانش آموزانی است که قادر باشند در کنار تربیت ذهن با جامعه و جهان پیرامون خود به درستی ارتباط برقرار کنند؛ باید به آن ها آموخت که جهان نو را خود بشناسند و در آن زندگی کنند و در عین حال تعلق خاطر به دین و فرهنگ و سرزمین خود داشته باشند.
مدرسه ما باید بتواند دانش آموزانی متفکر، پرسشگر، نقاد و اخلاقی تربیت کند.
مدرسه مطلوب ما مدرسه خلاقیت عقلانیت و گفتگو و مداراست.
شما معلمان، مربیان و دانش آموزان عزیز باید به ما کمک کنید که به این مدرسه مطلوب نزدیک شویم، مدرسه ای که پناهگاه همه شما و ما باشد، البته می دانم که آموزش و پرورش ما تا رسیدن به این نقطه هنوز تنگناهای زیادی دارد.
کمبودها و کاستی های اقتصادی و آموزشی، معلمان و دانش آموزان عزیز ما رادر دستیابی آسان به این هدف با مشکل روبرو می کند. معلمان ما نیازمند زندگی عزتمندانه هستند تا تمام ذهن و توان خود را صرف آموزش و پرورش کنند و دانش آموزان به احترام و توجه بیشتر نیاز دارند تا بتوانند قدرت انتخاب خود رابالا ببرند.

برچسبها : ،
به اشتراک بگذارید:

نظر بنویسید:

security code