جایگاه علوم انسانی در پارک های علم و فناوری کجاست
18 فروردین 95 - 15:01  | 1407 بازدید

گیلان فردا- وقتی برای معرفی به دکتر احمدی، معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری می گویم:« خبرنگار گیلان امروز و گیلان فردا هستم» بلادرنگ می گوید: «پس گیلان دیروز چی؟» می گویم: « دیروز که گذشت، باید به فکر امروز و فردا باشیم.»می گوید: « حق با شماست»

در ادامه این دیدار کوتاه فقط فرصت می شود تا یکی دو سوال از ایشان بپرسم.

- جایگاه علوم انسانی در پارک های علم و فناوری کجاست؟

دکتر احمدی می گوید: یکی از اولویت های ما این است که در حوزه علوم انسانی وارد چرخه فناوری بشویم و ارتباط ارگانیک بین مجموعه علوم انسانی و سایر علوم و چرخه فناوری و ارزش افزوده را تقویت کنیم. الآن نیز مراکز رشد علوم انسانی در شش استان ودر دانشگاه ها فعال هستند. البته به این صورت که در خیلی از جاها، دانشجویان یا فارغ التحصیلان علوم انسانی با هم لینک می شوند. به عنوان مثال رشته روانشناسی با رشته کامپیوتر و نرم افزار لینک می شود.

آیا این لینک شدن الزامی است؟

خب اگر بخواهند نوآوری و محصول داشته باشند باید شاخص های نوآوری دانش بنیان را دنبال کنند. البته ممکن است بعد خدمات دانش بنیان هم داشته باشیم. به عنوان مثال فعالیتی علمی که خدمات ارایه می دهد و دانش بنیان است می تواند توسعه یابد. الآن در دنیا ارکان مهم بسیاری از شرکت های بزرگ به دست فارغ التحصیلان علوم انسانی اداره می شوند. چون اطلاعات و تجارب مدیریتی، اقتصادی، اجتماعی و ... دارند.

به اشتراک بگذارید:

نظر بنویسید:

security code