دکتر فاضلی، مدیرکل استان گیلان چاپ
اکنون باید موارد جدیدی از اولین ها را برای گیلان رقم زد
18 فروردین 95 - 18:01  | 1456 بازدید

 

اکنون باید موارد جدیدی از اولین ها را برای گیلان رقم زد

فرهنگ و هنر میراث گرانبهای جوامع انسانی

                        گیلان فردا- زمستان 94 مجتمع فرهنگی هنری خاتم الاانبیای رشت حس و حال دیگری داشت. برگزاری جشنواره فجر با حضور فعال گروه های مختلف فرهنگی، هنری، کانون های تبلیغاتی، موسسات انتشاراتی، چاپخانه داران، کانون های فرهنگی و هنری مساجد، شرکت های فیلم سازی، آموزشگاه های سینمایی و انجمن های قرآن، شعر و... رضایتمندی خاصی را به تصویر می کشید. طی روزهای برگزاری نمایشگاه دهه فجر و برگزاری مراسم افتتاحیه و اختتامیه (با همه کم و کاستی های احتمالی در برگزاری چنین مراسمی) علاقمندان زیادی از غرفه های موسیقی، خطاطی، نقاشی، هنرهای تجسمی، گرافیک، تئاتر، گروه های نمایشی، گروه های  سینمایی و... بازدید کردند و پیشکسوتان و هنرمندان این حوزه ها ضمن ایجاد فرصت برای علاقمندان جوان تر، سعی کردند این  تعامل را تقویت نمایند. به طور یقین این حرکت های فرهنگی موجب همگرایی و همدلی بیشتر میان اصحاب فرهنگ و هنر استان و شهرستان شده و استمرار آن ضمن قدردانی از زحمات پیشکسوتان، می تواند استعدادهای جدیدی را شکوفا سازد.

 

اعتلای فرهنگ جامعه، هدف مشترک همه هنرمندان

دکتر فاضلی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اعتقاد بر اینکه اعتلای فرهنگ جامعه، هدف مشترک همه هنرمندان بوده و فرهنگ و هنر میراث گرانبهای جوامع انسانی است گفت: انسان‌ها دیده شدن در جامعه را دوست دارند و این دیده شدن از خصلت‌های مهم یک انسان هنرمند است، لذا نخستین جشنواره فرهنگی و هنری فجر در راستای معرفی و برجسته‌سازی عصاره‌ای از دستاوردهای فرهنگی هنرمندان استان برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه همواره از داشته‌های گذشته خود مانند نخستین‌ خانه تئاتر در گیلان یاد می‌کنیم افزود: یاد کردن از نخستین‌ها خوب است اما در زمان کنونی باید موارد جدیدی از اولین ها را برای استان رقم زد.

 

بهره مندی از تولیدات فرهنگی هنری گیلان

محمد حسن پور، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رشت با اشاره به استقبال مردم از جشنواره فرهنگی و هنری فجر رشت گفت: استان گیلان و شهرستان رشت به لحاظ فرهنگی و هنری دارای ظرفیت های بالایی است و شناسایی هرچه بیشتر ظرفیت های فرهنگی و هنری شهرستان رشت و بهره مندی از تولیدات فرهنگی گیلان و ایجاد شور و نشاط فرهنگی اهداف این جشنواره بوده است.

وی طراحی و تدوین جشنواره فرهنگی و هنری فجر رشت توسط خود هنرمندان را این ویژگی های بارز این جشنواره برشمرد.

لازم به یادآوری است در جشنواره فرهنگی هنری فجر که با حضور آموزشگاه های نمایش، تجسمی، موسیقی، کانون های تبلیغاتی، موسسه های انتشاراتی، چاپخانه داران، کانون های فرهنگی و هنری مساجد، شرکت های فیلم سازی، آموزشگاه های سینمایی و انجمن های قرآن، شعر و...در نمایشگاهی که با ٢٧ غرفه در فضای داخلی و بیرونی مجتمع فرهنگی خاتم الانبیا (ص) رشت برپا شد، اکران فیلم های سینمایی، اجرای نمایش آموزشگاه ها، ویژه برنامه عصری با شعرای انقلاب، مراسم رونمایی از کتاب، آیین شبی با قرآن، ورک شاپ عکاسی، معرفی و رونمایی از نشریات دانشگاه گیلان، تست بازیگری، کارگاه های آموزشی موسیقی و فیلم سازی و... برگزار شد و استقبال خوب علاقمندان از این رویداد فرهنگی نشان داد که رشت همچنان این ظرفیت را دارد که بر تارک فرهنگ و هنر این مرز و بوم بدرخشد.

برچسبها : ،
به اشتراک بگذارید:

نظر بنویسید:

security code