دکتراسماعیل مویدی،قائم مقام دبیرکل مجمع متخصصین ایران«استان گیلان» و عضو شورای اجرایی کشور: چاپ
مجمع متخصصین با هدف کمک به حضور فارغ التحصیلان در بازار کار فعال است
19 مهر 94 - 00:07  | 1843 بازدید

 

گیلان فردا- تقریبا بیش از یک دهه از تشکیل مجمع متخصصین ایران می گذرد. اما برخی از افراد هنوز اطلاعات زیادی از چگونگی فعالیت این مجمع ندارند. به همین دلیل این سوال افکار عمومی را از دکتراسماعیل مویدی، قائم مقام دبیر کل مجمع متخصصین کشور «استان گیلان» پرسیدیم. پاسخ ایشان را در ادامه می خوانید:

امروزه نیروی انسانی مهمترین عامل توسعه است. در گذشته اعتقاد بر این بوده که سرمایه و منابع مادی روند توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور را تعیین می کند، اما در جهان کنونی منابع انسانی کار آمد در این امر تاثیر اصلی را دارد. منابع انسانی متخصص باعث افزایش سرمایه، بهره برداری و استفاده بهینه از منابع مختلف و ساخت و تولید روز افزون است. به عبارت دیگر منابع انسانی کارآمد، پیشبرد جامعه در راستای توسعه ملی را تضمین می کند.

مجمع متخصصین ایران به عنوان بزرگترین تشکل مدنی، با تصویب وزارت کشور در کمیسیون ماده 10 با اهداف کلان متشکل از فارغ التحصیلان دانشگاه های سراسر کشور در جهت کمک به توسعه ایران اسلامی فعالیت رسمی خود را از آذر ماه سال 1380آغاز کرده است. مجمع متخصصین ایران به عنوان یک نهاد مدنی توانسته است با ترکیبی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، روءسا، اساتید دانشگاه ها، اعضای هیات علمی، کارشناسان و نخبگان پژوهشی کشور در زمینه توسعه همه جانبه متوازن و پایدارعلمی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی کشور در دو سطح ملی و منطقه ای، استراتژی کلان و درونی برای توسعه درازمدت ایران اسلامی تعریف کند. همچنین تامین نیروی انسانی متعهد، متخصص و با تجربه برای دستگاه های اجرایی کشور و نظام پارلمانی و بخش صنعت و مراکز دانشگاهی از دیگر اهداف این مجمع بوده است و با انسجام فارغ التحصیلان دانشگاهی اعم از شاغل یا فارغ التحصیلان فاقد کار با استفاده از انرژی و پتانسیل و ظرفیت های آن ها، فردی متخصص و کار آمد راه را بر مدیریت مبتنی بر تفکر علمی جهت توسعه باز کند.

مجمع متخصصین ایران مرکز گیلان نیز از مهر ماه سال 1381 با پذیرش داوطلبان عضویت از فارغ التحصیلان دانشگاهی و اساتید دانشگاه شروع به کار کرد. این مرکز در حال حاضر با دارا بودن بیش از 4000 عضو از فارغ التحصیلان دانشگاهی و متخصصین در حال فعالیت است. مجمع متخصصین دارای کارکرد ها و کمیسیون های تخصصی در گرایشات و رشته های متنوع است و تا کنون نشست های تخصصی مختلفی با مسئولین استان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مدیران شهری برگزار کرده است. این مجمع با هدف کمک به حضور فارغ التحصیلان در بازار کار، تا کنون بستر تاسیس شرکت های مختلفی در زیر مجموعه  خود بوده است. همچنین تاکنون این مرکز جهت توانمند سازی اعضا دوره های آموزشی تخصصی از جمله سی آی اس و ایزو و زبان تخصصی و نرم افزار های تخصصی و همچنین کارگاه آموزشی درجه بندی چوب را برگزار کرده است.

البته معاونت آموزش و تحقیقات یکی از زیرمجموعه های مجمع متخصصین ایران «مرکز گیلان» است.

مجمع متخصصین گیلان تا کنون همایش های تخصصی مختلفی نیز برگزار کرده است که از جمله همایش میراث ماندگار با همکاری سازمان میراث فرهنگی، جشنواره عکس برتر، شرکت در نمایشگاهای تخصصی که آخرین آن تا این تاریخ در عید فطر امسال جشنواره گل شمعدانی بود که توسط کار گروه گردشگری مجمع متخصصین گیلان در طی چند روز در شهرستان رشت و با حضور هزاران نفر شرکت کننده برگزار شد.

همچنین مجمع متخصصین ایران مرکز گیلان جهت حضور بیشتر نخبگان و متخصصین در عرصه انتخابات همواره حضور موثر و پر ثمری داشته است.

مجمع متخصصین برای تحقق سند چشم انداز 1404، در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری، تمام تلاش خود را در توجه ویژه به ثروت آفرینی از علم، حمایت از پژوهش و تحقیقات و بهره گیری از علم و فن آوری و اقتصاد دانش بنیان جهت توسعه روز افزون ایران اسلامی کرده است.

 

برچسبها : ،
به اشتراک بگذارید:

نظر بنویسید:

security code