مدیرعامل منطقه آزاد انزلی: چاپ
درگاه صادرات محصولات شرکت‌های دانش بنیان به کشورهای سی.آی.اس ایجاد می شود
16 مهر 95 - 20:07  | 1307 بازدید

 

مهندس رضا مسرور رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در دیدار از پارک علم و فناوری گیلان با اشاره به راهبرد تعیین شده در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مناطق آزاد به منظور ایجاد مراکز فناوری‌های پیشرفته، بر همراهی و حمایت سازمان متبوع خود از شرکت‌های دانش بنیان اظهار داشت: برای موفقیت پارک علم و فناوری در دست‌یابی به اهداف، می‌بایست از شرکت‌های فعال در حوزه انتقال دانش و تکنولوژی حمایت کرد.

به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی، وی با تشکر از اقدامات صورت گرفته در پارک علم و فناوری استان گفت: با عنایت به موقعیت ویژه استان گیلان در ارتباط با کشورهای حاشیه دریای خزر و قفقاز و ظرفیت‌های منطقه آزاد انزلی، می‌توان نسبت به فعال‌سازی توانمندی‌های موجود در حوزه فناوری‌های پیشرفته و صادرات محصولات دانش بنیان اقدام کرد.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی خواستار در نظر گرفتن نیازهای بازار و تولید فناوری براساس تفکر فروش از سوی شرکت‌های دانش بنیان شد و افزود: عامل موفقیت یک صنعت در تفکر آن است.

وی گفت: صنعت و حوزه تولید باید تفکر فروش داشته باشد و رویکرد تولید محصولات، بازار محور باشند چرا که در تفکر بازار محور ضروری است شرکت‌های تولیدکننده در مورد سلیقه مشتری، شناخت رقبا، تحلیل بازار و آینده پژوهی برای موفقیت، تحلیل مستمر داشته باشند و این مورد در بخش‌ فناوری‌های پیشرفته بسیار مهم و حساس‌ است.

مسرور با بیان اینکه کنسرسیوم دانش محور کاسپین به‌عنوان مجموعه شرکت‌های دانش بنیان منطقه آزاد انزلی می‌توانند در نمایشگاه‌های کشورهای CIS در کنار سازمان مشارکت داشته باشند اظهار داشت: منطقه آزاد انزلی، پتانسیل‌ها و تسهیلات لازم را در حوزه انتقال تکنولوژی‌های پیشرفته به کشورهای حاشیه خزر فراهم می‌کند.

وی در مورد برگزاری نمایشگاه فن بازار در این منطقه اظهار داشت: یکی از نیازهای استان، فضای مناسب نمایشگاهی برای برپایی نمایشگاه‌های تخصصی و بین‌المللی بود که خوشبختانه این فضای مناسب در منطقه آزاد انزلی با احداث مرکز نمایشگاه‌های بین المللی ایجاد شده است و ما از برگزاری چنین نمایشگاهی حمایت می کنیم

به اشتراک بگذارید:

نظر بنویسید:

security code