طراحی سیستم هوشمند ضد سرقت ادارات و مراکز مهم صنعتی
16 مهر 95 - 21:07  | 1377 بازدید

 

گیلان فردا- سیستم های هوشمند، یکی از مهمترین و اساسی ترین بخش ها در سیستم های کنترلی و حفاظتی یک مکان است. ترکیبی از حفاظت غیر فیزیکی و حفاظت الکترونیکی که می تواند موثرترین راه حل را در کاهش اتفاقات و افزایش امنیت فراهم آورد. در همین راستا در نمایشگاه فن بازار که اخیرا به همت پارک علم و فناوری گیلان و منطقه آزاد انزلی در سالن های نمایشگاهی منطقه آزاد انزلی برگزار شده بود با جوان خلاق و نوآوری که در این زمینه فعالیت می کند گفت و گو کردم.

آقای محمد علی شکری که در رشته مهندسی برق و قدرت مشغول تحصیل است با ساخت سیستم های هوشمند، توانایی خود را در این زمینه نشان داده است. گفت و گوی کوتاه گیلان فردا با وی را در ادامه بخوانید:

لطفا کمی در مورد کارها و فعالیت هایتان توضیح دهید.

در واقع یکی از مسائلی که در دنیای امروز پیشرفت چشمگیری داشته است کنترل وسایل برقی مثل سیستم خنک کننده و گرمایشی از فاصله دور است. یا کنترل و حفاظت منزل و ادارات از نظر امنیتی و بدون محدودیت فاصله است و در این رابطه من سیستم هوشمندی را طراحی کرده ام که قادر است با کنترل از راه دور و با ارسال پیامک، روشن یا خاموش کردن وسیله برقی را انجام دهد و یا به هنگام بروز مشکل با دریافت پیامک به طور سیستمی از وضعیت مکان مورد نظر مطلع شویم. که البته این سیستم هم اکنون در چند مکان شخصی نصب شده و استفاده می شود.

 

آیا وسیله مشابه دیگری را هم طراحی کرده اید؟

بله، «سیستم هوشمند ضد سرقت ادارات و مراکز مهم صنعتی» یا همان سیستم دزدگیر، که یکی از مهمترین و اساسی ترین بخش ها در سیستم های حفاظتی و امنیتی یک مکان است. در این سیستم تکنیک های آشکار سازی رفت و آمدهای غیر مجاز زیادی وجود دارد که با توسعه آن ها می توان بر حملات پیچیده و ماهرانه سارقان فائق آمد. و مناسب ترین راه حل ها آن است که تکنولوژی ها و تکنیک های مختلف را در یکدیگر ادغام کنیم و آشکارسازی ترددها را با خطای کمتر و حساسیت بالاتری به دست آوریم.

 

کمی بیشتر در مورد کاربردهای سیستم هایی که طراحی کرده اید توضیح دهید؟

سیستم دزدگیر و اعلام هشدار در صورت تردد غیرمجاز، کنترل روشنایی ها و لامپ ها، کنترل دما توسط حس گرها و سنسورهای دما، کنترل سیستم تهویه، اتصال به سنسورهایی مثل میکرو سوئیچ فتوسل و...، ارسال پیام بعد از فعال سازی هر یک از رله ها، سیستم هشدار باز شدن درب، سیستم کنترل درب از راه دور، سیستم کنترل حرکت اجسام، اتصال چشمی های حساس به حرکت، و ده ها کاربرد دیگر

 

آیا سفارش کار هم داشتید؟

برای مرکز تلفن همراه رشت طرحی ارایه دادم که نظرشان تا الآن مثبت بوده البته هنوز قراردادی نبستیم.

 

آیا سازمان یا اداره ای از شما به عنوان یک فرد خلاق و نوآور حمایت می کند؟

اخیرا در پارک علم و فناوری گیلان«رشت» ثبت نام کردم تا بتوانم از همراهی پارک علم بهره مند شوم. البته فعلا در حال انجام مراحل اداری ثبت نام هستم، امیدوارم بتوانم موفق و مفید واقع شوم.

به اشتراک بگذارید:

نظر بنویسید:

security code