ایام خریدهای نوروزی، فرصت مناسبی برای حمایت از تولید داخلی است
16 فروردین 96 - 00:01  | 1490 بازدید

 

گیلان فردا- رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان گفت: ایام خریدهای نوروزی در پایان سال، فرصت مناسبی برای حمایت از تولید داخلی به ویژه در زمینه پوشاک است.

دکترعلی منتظری در گفت و گو با ایرنا افزود: اگر هر کدام از خانواده ها یک کالای خارجی را از منازل شان حذف و کالای ایرانی را جایگزین آن کنند، کمک بزرگی به تولید داخلی کرده اند.

وی تصریح کرد: برخلاف آنچه تصور می شود، بعضاً کیفیت تولیدات داخلی از محصولات خارجی بالاتر است اما این محصولات با برندهایی که دارند، مشتریان را جذب می کنند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان خاطرنشان کرد: وقتی تولید داخلی فعال باشد، تولیدکننده می تواند کارگر جذب کند و در نتیجه بیکاری کاهش یافته، اقتصاد رونق گرفته و رفاه عمومی ارتقاء می یابد.

منتظری ادامه داد: ما باید مصرف کننده کالاهای خودمان باشیم و این نگاه، نیازمند ارتقاء کیفیت کالاهای ایرانی است.

وی با اشاره به اهتمام دولت برای احیاء واحدهای صنعتی، تکمیل طرح های نیمه تمام ، توسعه واحدها و راه اندازی واحدهای جدید و حفظ واحدهای موجود گفت: مردم نیز می توانند با خرید کالای ایرانی از تولیدات داخلی در راستای اشتغالزایی و رونق اقتصادی حمایت کنند.

به گزارش ایرنا تجربه کشورهای موفق در رونق اقتصاد و اشتغال نشان می‌دهد خرید کالاهای باکیفیت تولید داخلی می‌تواند با افزایش تقاضا، ظرفیت تولید را بالا برده و در نتیجه فضای بسیار مناسبی برای توسعه‌ و بهبود روز افزون صنایع داخلی و خروج از رکود و افزایش اشتغالزایی فراهم کند.

رهبر معظم انقلاب تاکنون بارها درباره اهمیت خرید کالای ایرانی تاکید کرده‌اند: مصرف (کالای) داخلی، تولید داخلی را افزایش می‌دهد؛ تولید داخلی که افزایش پیدا کرد، بیکاری برطرف می‌شود، تولید که رونق بگیرد، یعنی تورم کم بشود، گرانی کم بشود، اشتغال افزایش پیدا کند؛ این ها همه به هم متصل است، یک سر این قضیه دست ما مردم است، که مصرف خودمان را چگونه انتخاب کنیم.

برچسبها : ،
به اشتراک بگذارید:

نظر بنویسید:

security code