فاطمه قدیمی حرفه مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت: چاپ
استقبال مدیریت شهری از ایده ها و پیشنهادات نو
16 فروردین 96 - 00:01  | 1659 بازدید

 

گیلان فردا- فاطمه قدیمی حرفه مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت یکی از افراد فعال در حوزه مسئولیت خویش است که توانسته در یکی دو سال اخیر ضمن انجام مسئولیت محوله، تعامل خوبی هم با برخی از سازمان های ملی و بین المللی در راستای اشاعه فرهنگ رشت و معرفی هر چه بهتر این شهر داشته باشد.

کسب عناوین مختلف در حوزه کاری ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت و برند سازی شهر خلاق رشت و ثبت در یونسکو باعث شد تا در پایان سال گفت و گویی با وی داشته باشیم. آنچه در ادامه می خوانید گزیده های نظرات خانم قدیمی در خصوص یک شهر خلاق و ضرورت مشارک شهروندان در معرفی هر چه بهتر رشت است:

 

تقدیرها:

- معرفی نمایندگان ستاد برگزاری هفته روابط ‌عمومی ۹۶ در هجده استان ، فاطمه قدیمی نماینده گیلان شد

- کسب نشان شاهین نقره ای در دومین جشنواره تبلیغات ایران، توسط مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت

- فاطمه قدیمی مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت در دومین جشنواره برترین های تبلیغات ایران موفق به کسب نشان شاهین نقره ای در بخش مسابقه ، رسته بخش ویژه (اقتصادمقاوتی) شاخه ترویج مصرف کالاهای داخلی و کاهش واردات شد

- موفقیت مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت در سیزدهمین کنفرانس بین المللی روابط  عمومی ایران

- در پایان دوازدهمین دوره سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی ؛ نشان مسئولیت اجتماعی و عنوان روابط عمومی برتر سال ۹۴ کشور به فاطمه قدیمی مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت رسید

- انتخاب فاطمه قدیمی به عنوان یکی از مدیران برتر روابط عمومی سال ۹۴

- نشان مسئولیت اجتماعی به مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری رشت رسید

 

استقبال مدیریت شهری از ایده ها و پیشنهادات نو

مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری با اشاره به استقبال مدیریت شهری از ایده ها و پیشنهادات نو در برندسازی شهر رشت می گوید: کمپین «می رشت» آماده دریافت ایده های تبلیغاتی شهروندان عزیز است و چون مجموعه مدیریت شهری شهر رشت، شهر را یک موجود پویا و زنده می انگارد، برای رسیدن به شهری خلاق و توسعه یافته خود را نیازمند ارتباط دوسویه با شهروندان می داند.

با توجه به قرار گفتن رشت در مسیر تحول کالبدی و رو بنایی و داشتن جمعیت  ۶۳۹ هزار نفری در شب  و یک میلیون نفری در روز، شهرداری رشت ارایه  بهترین خدمات برای رشتوندان  را سرلوحه کار خود قرار داده است.

وی با اشاره به این که رشت پرتراکم ترین شهر شمال ایران است، می گوید: شهر رشت دومین شهر پرجمعیت (از نظر تراکم در هرکیلومتر) بعد از تهران است و این موضوع مسئولیت مدیریت شهری را دو چندان می کند.

وی با اشاره به مراحل تاریخی گسترش سیر تکاملی شهر رشت می گوید: داشتن اولین ها در شهر رشت چون اولین بانک کشور، اولین تئاتر، اولین داروخانه، اولین خانه سالمندان و اولین سند بازآفرینی که از سال گذشته شروع شده است برای چشم انداز توسعه شهری ما زیربنای مناسبی است.

 

افتتاح مرکز خلاقیت ونوآوری در حوزه شهری

قدیمی جلب مشارکت های محلی، برند سازی و سرمایه گذاری را سه رویکرد اصلی مدیریت شهری در مسیر توسعه دانسته و خاطرنشان می کند: در حوزه مشارکت محلی و اعتمادسازی محلی با شکل گیری کمپین می رشت، و احداث زیر فصل های کالبدی از جمله سرای محلات و ایجاد سه تالار گفتگو و همچنین با زنده سازی فضاهای شهری و مدیریت محله محور، پیوستن به شبکه شهرهای خلاق خوراک یونسکو، برنامه عملیاتی خوراک شناسی، افتتاح مرکز خلاقیت ونوآوری، بانک ایده و برنامه اجرایی برای شهر جشنواره ها، از رویکردهای برند سازی و استفاده از فرصت های سرمایه گذاری در مسیر بازآفرینی شهری از گام هایی بود که مدیریت شهری در راستای توسعه شهری برداشته است.

 

شهر رشت یکی از ۱۸ شهر دنیا در شبکه جهانی شهر خلاق

مدیر برنامه های یونسکو در شهر خلاق رشت با اشاره به سیر تعالی دفتر یونسکو در رشت ادامه می دهد: از آنجایی که سازمان یونسکو در مسیر برند سازی وتوان افزایی شهرها هفت فیلد، موسیقی، هنرهای دستی، ادبیات، هنرهای دستی و معماری شهری و... دارد، شهرها براساس توانایی خود در این هفت فیلد به رقابت می پردازند. و تاکنون ۱۱۶ شهر از ۷۷ کشور تا سال ۲۰۱۵ به شبکه شهرهای خلاق در این هفت رسته پیوسته اند و شهر رشت یکی از ۱۸ شهر دنیا از ۱۱ کشور است که به شبکه جهانی شهر خلاق پیوسته است.

وی با تاکید بر ضرورت انجام مطالعات برند سازی شهر رشت می گوید: این مطالعات باید به گونه ای باشد تا منجر به پایه ریزی توسعه پایدار در این شهر شود، چون شهر رشت تنها شهری است، که در مسیر برندسازی  گام های اجرایی خود را برداشته است.

و افتتاح نخستین پیاده راه شهری شمال کشور با چشم انداز طولانی ترین پیاده راه فرهنگی جهان با رویکرد انسان محوری، به طول ۷۱۶۰ متری و زمان طی مسیر ۱۰۰ دقیقه ای از مهم ترین پروژه های مدیریت شهری با اتکا بر مشارکت محلی است.

وی با اظهار امیدواری از برند سازی شهر خلاق رشت با تکیه بر بحث طولانی ترین پیاده راه جهان و با اشاره به راهبردهای شهر خلاق، ادامه می دهد: براساس اصول ۱۷ گانه سازمان ملل که پنج مورد آن به زیر مجموعه شهرخلاق خوراک شناسی بر میگردد، بین ۱۸ شهر نامبرده سه شهر درحوزه خوراک مسلمانان به رقابت می پردازند، اما تنها شهر رشت است که به سرو غذای حلال می پردازد که ما می توانیم با استفاده از دیپلماسی غذایی گام های بلندتری در برند سازی با تکیه بر تبلیغات اصولی برداریم.

چون دوست داریم که در شهری بهتر با شهروندی بهتر با تبلیغاتی هدفمند زندگی کنیم تا علاوه بر  فروش بیشتر و بازاریابی بهتر جذب بیشتر گردشگر توسعه همه جانبه شهر را هم داشته باشیم.

 

رشت و غازیان تپ ترکیه دو شهر مسلمان در حیطه خوراک

وی ضمن قدردانی از تصمیم سازان برندسازی شهر خلاق می افزاید: ما می توانیم با برندسازی شهر خلاق خوراک و در یک برنامه ۴ ساله و ۲۰ ساله در دیپلماسی غذایی حرفمان را به گوش جهانیان برسانیم.

مدیر برنامه های یونسکو در شهر خلاق رشت با اشاره به حضور خود به همراه شهردار رشت در دهمین نشست تخصصی شهرهای خلاق در سوئد گفت: در این نشست تخصصی، شهر رشت به عنوان یکی از۱۱۶ شهر  خلاق جهان حضور داشت.

در واقع فقط دو شهر رشت و شهر غازیان تپ ترکیه به عنوان دوشهر مسلمان در حیطه خوراک در  نشست سوئد بودند.

وی با تاکید به برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت مجموعه مدیریت شهری در حوزه توسعه برندسازی شهر رشت گفت: امروز جشنواره های متعدد در حوزه شهر خلاق به دنبال رقابتی کردن موضوع نیست بلکه این جشنواره در راستای جذب سرمایه گذار و تولید اقتصاد پایدار است.

برچسبها : ،
به اشتراک بگذارید:

نظر بنویسید:

security code