در تعطیلات نوروز بازارهای گیلان را هم ببینید
16 فروردین 96 - 18:01  | 1911 بازدید

مجله گیلان فردا- اگر به گیلان سفر می کنید زیاد دنبال نقاط دیدنی مشابه با شهر خودتان نباشید. همه چیز را از طبیعت گیلان و از مردمان خون گرمش بخواهید. در رستوران ها و غذاخوری های گیلان بهترین غذاهای محلی را نوش جان کنید، به کوه و صحرا بروید و دل به دریا بزنید. شاید بافت شهرهایمان هنوز در بخش هایی نوسازی نشده باشد، اما شما می توانید اماکن قدیمی و تاریخی را در شهرهای گیلان ببینید و در روستاها در کنار خانه هایی با نمای چوبی زیبا با طبیعت وجودی انسان آشتی کنید. اگر هوا خوب و مساعد بود در کنار رودخانه ها و آبشارهای زیبای گیلان اطراق کرده و به تفرج بپردازید.

راسته بازارهای قدیمی و مرکزی گیلان را ببینید و بازار بزرگ رشت را از دست ندهید.

به بازارهای روزانه و هفتگی گیلان حتما سر بزنید و مطمئن باشید برای هر سلیقه ای در این بازارها چیزی پیدا می شود. و صد البته خرید برنج گیلان، چای لاهیجان، ماهی انزلی، زیتون رودبار، کلوچه فومن، کلوچه لاهیجان، رشته خوشکار رشت، نان برنجی محلی، پنیر محلی تالش و سیامزگی ، رب انار، سبزی های محلی و ... را از یاد نبرید.

در تعطیلات و به هنگام سفر باید خرید کرد و لذت برد تا خاطرات ماندگار شوند. خوراکی ها و غذاهای شهر خلاق خوراک شناسی رشت را هم از یاد نبرید. زیتون پرورده، اناربیج، ترشه تره، میرزاقاسمی، باقلی خورش، کال کباب، غوره مسما، چخرتمه و انواع و اقسام مخلفات کنار غذا در گیلان می تواند بخشی از خاطرات شما را بسازد.

به اشتراک بگذارید:

نظر بنویسید:

security code