خبر و نظر چاپ
بازخوانی چند خبر
11 خرداد 96 - 00:03  | 1560 بازدید

 

گیلان فردا- این روزها اخبار به وفور و به  راحتی از طریق رسانه های مختلف و شبکه های مجازی در دسترس همه است. اما شاید بد نباشد بعضی از خبرها را بازخوانی کنیم.

 

معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی خبر داد:

تامین 30 میلیون یورویی تجهیزات مقابله با آلودگی دریایی در بنادر کشور

معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی از تهیه و تامین بیش از 30 میلیون یورو تجهیزات مقابله با آلودگی‌های دریایی در سواحل و بنادر کشور خبر داد.

محمد راستاد، در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در بندر انزلی با اشاره به تردد سالانه بیش از یک‌هزار و 500 فروند کشتی تجاری در حاشیه دریای خزر گفت: یکی از عواملی که می‌تواند به صورت بالقوه منجر به ایجاد آلودگی در دریا شود، کشتی‌ها هستند. البته عوامل مهم دیگری برای بروز آلودگی در دریا وجود دارد از جمله فعالیت‌های صنعتی که از ساحل وارد دریا می‌شود و در این راستا سازمان بنادر و دریانوردی برای پیشگیری و حفاظت از محیط زیست دریایی اقداماتی انجام داده است.

وی، تردد کشتی‌ها و مدیریت و دفع مواد زائد نفتی آن ها را مهم خواند و بیان کرد: حصول اطمینان از اینکه نحوه فعالیت کشتی‌ها و دفع مواد زائد آن ها به گونه‌ای نبوده که به صورت غیر استاندارد منجر به آلودگی در دریا شده باشد، حائز اهمیت است و به طور طبیعی جنبه پیشگیرانه می‌تواند بسیار مهم‌تر از واکنش و مقابله با آلودگی باشد. و سازمان مذکور تجهیزات متنوع و متعددی در طول سواحل و بنادر کشور در اختیار دارد و برای محدود کردن آلودگی‌های نفتی و جمع‌آوری آنها از سطح دریا استفاده می‌کند

 

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان خبر داد:

احداث نخستین مارینای شمال کشور در بندر انزلی

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان از احداث نخستین و بزرگ‌ترین مارینای شمال کشور در بندر انزلی به عنوان مهد و خاستگاه گردشگری دریایی خبر داد.

به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان، حسین چراغی با اشاره به این که برنامه‌ریزی‌ها و مطالعات برای توسعه گردشگری دریایی در گیلان منجر به ایده ساخت مارینا در سواحل استان در سال ٩٤ شد اظهار کرد: به منظور فعال کردن ظرفیت‌های گردشگری دریایی نسبت به تجمیع اسکله‌های تفریحی بنادر گیلان و پیگیری برای ساخت مارینا اقدام شده است.

وی با اشاره به برنامه استان برای رشد گردشگری در سال ٩٦ گفت: اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان برای توسعه و جذب گردشگری دریایی در سال جدید برنامه‌ریزی‌هایی به منظور تجمیع ایستگاه‌های قایقرانی، ایمن کردن تمام شناورها و قایق‌های تفریحی در یک مجتمع تفریحی و پیگیری برای ساخت نخستین و بزرگ‌ترین مارینای شمال کشور در شهر انزلی به عنوان مهد و خاستگاه گردشگری دریایی شمال کشور انجام داده است.

 

مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای گیلان خبر داد:

زمینه سرمایه‌گذاری خارجی 60 میلیون یورویی در گیلان

مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای گیلان از سرمایه‌گذاری ۶۰ میلیون یورویی توسط سرمایه گذار خارجی در استان گیلان در بخش انرژی‌های تجدیدپذیر خبر داد.

به‌گزارش ایسنا، عظیم بلبل آبادی در دومین جلسه کارگروه برق و انرژی در مدیریت بحران و پدافند غیرعامل استان گیلان به تشریح اولویت شرکت در سال اقتصاد مقاومتی، تولید–اشتغال پرداخت.

وی مهم‌ترین اولویت شرکت برق در سال ۹۶ را احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر عنوان کرد و گفت: از جمله اقدامات شرکت در این زمینه استفاده از پتانسیل‌های استان جهت احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر است. پتانسیل بالای انرژی خورشیدی و پتانسیل انرژی بادی بیش از ۳۰۰۰ مگاوات در استان گیلان وجود دارد. و زمینه لازم برای سرمایه گذاری شرکت‌های خارجی فراهم است و همه چیز آماده است و تنها محدودیت موجود، وضعیت زمین است که با حل آن، امیدواریم کلنگ احداث اولین نیروگاه تجدید پذیر در استان گیلان با سرمایه خارجی زده شود.

 

​استاندار گیلان:

گردشگران، تابستان امسال با قطار به گیلان سفر می کنند

استاندارگیلان از بهره برداری از خط ریلی رشت - قزوین در آینده نزدیک خبر داد و گفت: گردشگران، تابستان امسال می توانند با قطار به استان سفر کنند.

دکترمحمدعلی نجفی در گفت و گو با ایرنا با اشاره به سفر مهندس آخوندی وزیر راه و شهرسازی و بازدید از مراحل اجرای راه آهن رشت - قزوین افزود: پروژه مهم ملی راه اندازی خط ریلی رشت - قزوین را تابستان امسال تقدیم مردم گیلان و ایران می کنیم.

وی راه اندازی راه آهن را یکی از مهمترین اولویت های این استان دانست و گفت: از 167 کیلومتر

تاکنون 110 کیلومتر از این مسیر در قزوین ریل گذاری شده است.47 کیلومتر از این مسیر در قزوین و مابقی در محدوده‌ گیلان ریل گذاری شده است.

وی با ابراز امیدواری برای اتمام ریل گذاری ها تا پایان خردادماه امسال تصریح کرد: یک ماه و نیم پس از پایان ریل گذاری، امکان بهره‌برداری از راه آهن رشت - قزوین فراهم می‌شود.

این خط ریلی قادر خواهد بود سالانه 10 میلیون تن بار را حمل و سه میلیون مسافر را جابجا کند.

           

 

 

برچسبها : ،
به اشتراک بگذارید:

نظر بنویسید:

security code