دکتر فیروز فاضلی: هنر به واسطه استادانی چون آقای نصر هویت می یابد
11 خرداد 96 - 00:03  | 1540 بازدید

 

گیلان فردا- انوش نصر ماسوله نشان درجه یک هنری دریافت کرد. به گزارش ایرنا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در آیین اختتامیه جشنواره ملی فیلمنامه و نمایشنامه نویسی آیات که در رشت برگزار شد، گفت: تئاتر و سینما هویت نصر ماسوله را تشکیل نمی دهد بلکه این هنر به واسطه استادانی چون ایشان هویت می یابد.

دکتر فیروز فاضلی بیان کرد: نشان درجه یک هنری به افرادی تعلق می گیرد که سالیان سال در یک رشته هنری فعالیت کرده و در واقع به عنوان چهره ماندگار مطرح می شوند.

وی ادامه داد: این گواهی‌نامه براساس مصوبه شورای انقلاب فرهنگی جلسه 569 مورخه 1384٬7٬12 به اجرا درآمده‌است.

لازم به ذکر است آقای انوش نصر(نصرالله زاده) در اسفند ماه سال 1318 در یک خانواده تالشی زبان ساکن رشت متولد شد و از دهه 30 فعالیت های هنری خود را در زمینه تئاتر از تماشاخانه گیلان آغاز کرد و بعد از انقلاب در فیلم ها و سریال های زیادی به ایفای نقش پرداخت و تاکنون به طور مستمر مشغول فعالیت هنری بوده است.

انوش نصر نزدیک سه دهه مجری برنامه های رادیویی و تلویزیونی بوده و در کارنامه تصویری خود بیش از 15 فیلم سینمایی و نزدیک به 20 اثر تلویزیونی را به ثبت رسانده که از شبکه های سراسری پخش شده است.

ای ایران سال 64 ، قربانی سال 65 ، مرغابی وحشی سال 65 ، سردار جنگل سال 67 ، صدای پای خدا سال 82 ، ساعت 25 سال 54 ، پشت پرده مه سال83 ، پسران جنگل شاقاجی سال55 ، همیشه پای یک زن در میان است سال 86 ، بالاتر از آسمان سال 86 و ... از جمله فیلم هایی است که انوش نصر ماسوله در آن به ایفای نقش پرداخته است.

 

مرضیه ضامن

برچسبها : ،
به اشتراک بگذارید:

نظر بنویسید:

security code