رکورد زنی ساینا آتشین شناگر 10 ساله رشتی چاپ
دخترهای کوچک هم می توانند کارهای بزرگ انجام دهند
20 مهر 94 - 00:07  | 1600 بازدید

 

گیلان فردا- رکورد زنی ساینا آتشین، شناگر 10 ساله رشتی بار دیگر ثابت کرد که استعدادهای زیادی در اطرافمان هستند.  

ساینا آتشین شناگر 10 ساله گیلانی، به عنوان نخستین دختر ایرانی، 10 کیلومتر و200 متر در دریای خزر(در محدوده سنگاچین بندرانزلی) را به مدت 7 ساعت شنا کرد و رکورد شنا در آب های آزاد آسیا را به نام خود ثبت کرد.

به همین مناسبت خبرنگار ماهنامه گیلان فردا با آقای مسعود آتشین پدر این دختر قهرمان گفت و گوی کوتاهی انجام داده که می خوانید:

 

ساینا چند سال است که شنا می کند؟

- دخترم اکنون 10 ساله است و از سن 4 سالگی شنا را در استخر شروع کرد.بعد از آن حدود دو سال و نیم به طور حرفه ای با مربی گری آقای سلمان پور به شنا ادامه داد.

 

چطور شد که به فکر رکورد زنی افتادید؟

- حدود دو ماه پیش من و همسرم متوجه شدیم ساینا خیلی شنا می کند و خسته هم نمی شود. این موضوع جرقه ای در ذهن ما ایجاد کرد.با مربی اش صحبت کردیم و قرار شد تستی از دخترم گرفته شود. به طوری که ساینا مسافتی حدود 6 کیلومتر از دریا تا ساحل را بدون خستگی شنا کرد. بنابراین دیدیم شرایط رکورد زنی را دارد به همین خاطر تمرینات را جدی تر ادامه داد و پس از اقدامات اولیه سه هفته بعد از تست، رکورد زد.

 

لطفا در مورد زمان و مسافت رکورد زنی ساینا جان هم توضیح بفرمایید.

- ساینا 10 کیلومتر را حدود 6 ساعت و 95 دقیقه از ساحل سنگاچین شنا کرد و موفق شد رکورد بزند یعنی ما به اتفاق با قایق حدود 10 کیلومتر از ساحل دور شدیم و از آنجا استارت کار زده شد. نماینده ثبت رکورد ملی و خبرنگاران نیز حضور داشتند و ساینا حدود ساعت 8:35 دقیقه شنا را شروع کرد و حدود ساعت 2:30 عصر شنا را تمام کرد. که طی کردن این مسیر با قایق تقریبا" 30 دقیقه طول می کشد.

 

آیا در این رده سنی قبلا" رکوردی داشتیم؟

- خیر، به گفته آقای رضایی مسئول کمیته ثبت رکورد، برای زیر 12 سال نه در بخش خانم ها نه آقایان رکوردی قبلا" نداشتیم.

 

کمی هم از روند انجام کار بگویید، چه کسانی همراهتان بودند؟

- مراحل رکورد زنی ساینا را من و همسرم در کنار مربی اش پیگیری کردیم و برای هماهنگی مرزبانی، فرمانداری، هلال احمر، اداره کل ورزش و جوانان و مسئول ورزش بانوان را در جریان گذاشتیم.

 

آیا جایزه ای هم به ساینا تعلق گرفت؟

- جایزه خاصی که قرار نبود، بیشتر هدف ثبت رکورد بود اما فرمانداری انزلی مساعدت مختصری کرد.

 

نظر ساینا هنگام کسب این موفقیت چه بوده است؟

- رکورد زنی ساینا مصادف با روز دختر (25 مرداد 94) بود. وقتی خبرنگاران از ساینا پرسیدند که چه پیامی داری گفت: «دخترهای کوچک هم می توانند کارهای بزرگ انجام دهند».

 

ما برای ساینا و شما آرزوی موفقیت و سلامتی داریم اگر نکته ی دیگری دارید بفرمایید.

- به نظر من از این استعدادها زیاد داریم اما شاید شرایط برای خیلی از خانواده ها طوری نباشد که بتوانند توانمندی فرزندشان را پیدا کنند، بنابراین لازم است مربیان و معلمان هم در این مورد دقت ویژه ای داشته باشند. من و مادر ساینا توانستیم استعداد بچه را کشف کنیم  و بخش عمده ای از موفقیت ها در گرو کشف استعدادهاست. مهم این است که بچه ها را جدی بگیریم.

 

ساناز فرزانه

برچسبها : ،
به اشتراک بگذارید:

نظر بنویسید:

security code