خبر و نظر چاپ
اقدامات برخی از دستگاه های اجرایی در ایام نوروز
18 فروردین 97 - 00:01  | 1391 بازدید

 

گیلان فردا- رییس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان گیلان گفت: تخلفات حادثه ساز، خط قرمز پلیس است و برخورد قانونی با این تخلفات در دستور کار قرار دارد. سرهنگ محمدرضا محمدی گفت: طرح استقبال از مسافران نوروزی با اهدای گل و شیرینی و ذبح قربانی، تلاشی برای خدمت رسانی به مسافرانی است که گیلان را به عنوان مقصد برگزیده اند.

وی با بیان این که پلیس برای کمک به مسافران تنها به حضور در معابر بسنده نمی کند، تصریح کرد: با ذبح قربانی برای حفظ سلامت شهروندان، امیدواریم نوروزی کم حادثه را پشت سر بگذاریم.

سرهنگ محمدی با تاکید بر این که پلیس با آغوش باز از مسافران استقبال می کند، خاطرنشان کرد: خط قرمز پلیس تخلفات حادثه ساز است.

به نقل از واحد اطلاع رسانی پلیس گیلان به ایرنا رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گیلان گفت: به منظور انتظام بخشی ترافیکی و برقراری امنیت در جاده ها در ایام نوروز، یک هزار واحد گشت با شش هزار نیروی پلیس در استان گیلان فعالیت دارند.

طرح گیلان مطهر نیز از 28 اسفندماه تا 13 فروردین ماه با هدف پیشگیری از آسیب های اجتماعی و ناهنجاری های اخلاقی و ترویج امر به معروف و نهی از منکر در قالب برپایی یکصد ایستگاه در نقاط گردشگرپذیر استان نظیر سواحل و تفرجگاه ها با همکاری یک هزار و 600 نیروی روحانی، بسیجی و عوامل انتظامی فعال خواهد بود.

 

پیشگیری از تخریب، تصرف و برداشت شن و ماسه و ساخت و ساز در اراضی ملی و منابع طبیعی استان در ایام تعطیلات نوروری

 گیلان فردا- با توجه به فرا رسیدن تعطیلات نوروزی و احتمال سوء استفاده از افراد فرصت طلب  اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان با مشارکت ادارات مرتبط از جمله جهاد کشاورزی ، صنعت و معدن ، منابع طبیعی ؛ راه و شهرسازی و شرکت سهامی آب منطقه ای اقدامات مشترکی برگزار می کنند و از تخریب، تصرف و برداشت شن و ماسه و ساخت و ساز در اراضی ملی و منابع طبیعی استان در ایان تعطیلات نوروری جلوگیری به عمل می آید.

مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: مقرر شد در این ایام برنامه کشیک حفاظت از انفال و اراضی ملی و منابع طبیعی در کلیه سازمان های ذیربط تهیه و تنظیم شود.

به از روابط عمومی حفاظت محیط زیست گیلان قربا نعلی محمدپور همچنین گفت: منابع طبیعی استان از صدور مجوز قطع و حمل و نقل درختان جنگلی از تاریخ 25 اسفندماه جاری لغایت 20 فروردین سال 97 ممانعت به عمل می آورد. وی افزود: سازمان صنعت ومعدن و تجارت و شرکت آب منطقه ای نیز در فاصله زمانی 25 اسفند جاری لغایت 20فروردین از هرگونه صدور مجوز برداشت شنو ماسه و حمل آن خودار یبه عمل می آورد.

گشت های جهاد کشاورزی  و حفاظت محیط زیست استان و شهرستانها نیز از هرگونه تغییر کاربری اراضی کشاورزی با همکاری نیروی انتظامی و پشتیبانی دادستانهای  شهرستان ها جلوگیری به عمل می  آورند

 

اجرای طرح شب های زنده در رشت طی روزهای آتی

گیلان فردا- دکتر مصطفی سالاری با بیان این که شهر رشت اولین شهریست که طرح شب های زنده در آن اجرا می شود، اظهار داشت: دستورات لازم به شهرداری، میراث فرهنگی، اصناف و ناجا برای فراهم سازی مقدمات اجرای این طرح داده شده که طی چند روز آینده اجرایی می شود.

وی گفت: توسعه گردشگری شهری، مدیریت اوقات فراغت شبانه شهروندان، مسافران و گردشگران، ایجاد فرصت های جدید اشتغال پایدار، کمک به شادابی و نشاط مردم، کمک به انسجام خانواده، استفاده از فرصت شب برای دور هم بودن اعضای خانواده در بازارهای شبانه و کمک به کاهش افسردگی، کاهش استرس، کاهش اثرات مخرب تنهایی به ویژه برای دانشجویان و سالمندان از اهداف اجرای این طرح است.

استاندار گیلان با تشریح مزایای طرح شب های زنده در رشت اظهار داشت: خلق و آفرینش فرصت های شغلی جدید در زندگی شبانه و رونق کسب و کار استان گیلان، به کارگیری بخشی از نیروی کار بدون کمترین هزینه سرمایه گذاری توسط دولت و شهرداری ها، افزایش امنیت خاطر مردم، کاهش عوامل ایجاد ناامنی، کاهش سرقت های شبانه و توسعه امنیت برای شهروندان، مسافران و گردشگران از جمله مزایای این طرح است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان به گفته دکتر سالاری، دسترسی آسان به بازار فارغ از ترافیک روزانه،کمک به توسعه و رونق گالری های هنری و کمک به جامعه هنرمندان فاقد مکان مورد نیاز برای عرضه آثار و کمک به رونق فروش صنایع دستی، بومی و محصولات محلی به ویژه برای کشاورزان و مرغدارانی که در فصول کاشت، داشت و برداشت محصول فرصت ارایه تولیدات خود به صورت مستقیم را ندارند، از دیگر مزایای اجرای این طرح است.

وی گفت: مکان گزینی و انتخاب محورهای گردشگری برای اجرا و ساماندهی مشاغل، توجه به معماری شبانه و استفاده از قابلیت نور و نورپردازی، تامین روشنایی فضاهای عمومی، بناهای ارزشمند و تاریخی، اماکن عمومی و انتخاب تعدادی از کسبه شهر شب برای اداره و نظارت بر فعالیت و مشاغل از اقدامات اولیه در اجرای این طرح است.

(گفتنی است رشت حدود ۷۰۰هزار نفر جمعیت ثابت دارد که به طور متوسط، این تعداد در طول روز به بیش از یک میلیون و ۲۰۰هزار نفر می رسد.)

 

 

اجرای طرح "سلامت نوروزی" در گیلان

گیلان فردا- رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، از تشدید نظارت ها و بازدیدهای روزانه دانشگاه علوم پزشکی از مراکز ارایه خدمات در طول ایام نوروز برای ارایه خدمات مطلوب به شهروندان خبر داد و خاطر نشان کرد: اورژانس 115 گیلان نیز  جهت ارایه خدمات فوریت های پزشکی، 50 نقطه جاده ای استان را پوشش خواهد داد.

وی با اشاره به وجود بیشترین تلفات جاده ای در محور رشت - لنگرود، افزود: در یازده ماه اول سال جاری  504 نفر بر اثر تلفات جاده ای جان خود را در جاده های گیلان از دست داده اند، در این زمینه برای مسیر های پرتردد و حادثه خیز به ویژه لاهیجان، تالش و امامزاده هاشم، تمهیدات لازم برای امدادرسانی در نظر گرفته شده است. همچنین، به منظور آموزش، پیشگیری و کاهش تلفات جاده ای، پویش چهارشنبه سوری و نوروز در دانشگاه علوم پزشکی گیلان راه اندازی شده است.

وی گفت: طرح سلامت نوروزی، از 15 اسفند 96 الی 15 فروردین 97 در دانشگاه علوم پزشکی گیلان اجرا می شود و با توجه به افزایش 17 درصدی ورود مسافران به گیلان در سال 96، پیش بینی می شود جهت ارایه خدمات مناسب به شهروندان و مسافرینی که گیلان را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب کرده اند، نیازمند هماهنگی و همکاری بین بخشی باشیم.

وی افزود: با توجه به احتمال ورود بیش از دو و نیم میلیون مسافر به استان، استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی، استقرار 23 ایستگاه سلامت در سطح استان، دایر کردن مراکز شبانه روزی دندانپزشکی و داروخانه های معین برای ارایه خدمات دارویی مناسب، از جمله اقدامات پیش بینی شده است. در این زمینه 63 پایگاه اورژانس، 26 مرکز درمانی دولتی و 8 مرکز درمانی خصوصی، 100 مرکز جامع شبانه روزی دولتی و 48 مرکز شبانه روزی خصوصی، آماده خدمت رسانی می باشند.

به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گیلان دکتر یوسف زاده با بیان این که بر اساس آخرین بررسی ها، 34 درصد مصدومین حوادث جاده ای، موتورسوارها و 27 درصد عابرین پیاده بودند، تصریح کرد: در این خصوص باید تمهیدات لازم برای انتقال مناسب مصدومین به مراکز درمانی در نظر گرفته شود

 

توزیع میوه شب عید در گیلان آغار شد

گیلان فردا- رییس ستاد تنظیم بازار گیلان با بیان این که در حال حاضر بالغ بر ۵۰۰ تن سیب و ۷۰۰ تن پرتقال تامسون درجه یک در سردخانه های استان گیلان ذخیره سازی شده است گفت: توزیع میوه شب عید در گیلان آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، علیرضا شعبان‌نژاد، رییس سازمان جهادکشاورزی استان گیلان  با اشاره به این که ستاد تنظیم بازار با توجه به فرا رسیدن ایام نوروز به طور جدی در استان فعالیت می‌کند اظهار داشت: این ستاد در ایام ویژه و خاص سال ذخیره‌سازی کالای استان را بر‌عهده دارد.

رییس ستاد تنظیم بازار گیلان با بیان این که درحال حاضر بیش از 2 هزار و 700 تن مرغ در انبارهای گیلان ذخیره‌سازی شده است بیان کرد: به منظور فرارسیدن ایام نوروز اقلام پرمصرف دیگری چون برنج و شکر در انبارهای استان ذخیره‌سازی شد

وی با اشاره به این که توزیع میوه شب عید با قیمت‌گذاری ستاد تنظیم بازار درگیلان آغاز شده است خاطرنشان‌کرد: بالغ بر65 مرکز توزیع میوه شب عید در سطح گیلان وجود دارد که همشهریان می توانند برای تهیه میوه به این مراکز مراجعه کنند.

 

وی قیمت سیب قرمز درجه یک تصویب شده در ستاد تنظیم بازار گیلان را 3 هزار و 500 تومان عنوان کرد و افزود: پرتغال درجه یک تامسون در این ستاد 2 هزار و 180 تومان قیمت‌گذاری شده است.

 رئیس ستاد تنظیم بازار استان گیلان با  بیان اینکه هیچ مشکلی در تامین کالا و میوه شب عید در استان گیلان وجود ندارد تصریح کرد: نظارت بر قیمت ها، برخورد با گران‌فروشی و جلوگیری از تخلفات در حوزه تنظیم بازار در این ایام به شدت پیگیری می‌شود

برچسبها : ،
به اشتراک بگذارید:

نظر بنویسید:

security code