دکتر مصطفی سالاری، استاندار گیلان: چاپ
مصرف برق گیلان سالانه حدود هفت درصد افزایش دارد که رقم بالایی برای استان است
18 فروردین 97 - 00:01  | 1504 بازدید

 

گیلان فردا- انرژی و چگونگی مصرف صحیح آن حرف تازه ای نیست ولی قبول کنیم که گاه یادمان می رود و فراموشکار

می شویم. هر چند بی توجهی های کوچک نسبت به مصرف درست انرژی هایی مثل برق و آب و گاز شاید در نگاه اول خیلی مهم به نظر نیاید ولی همین بی دقتی های کوچک اگر از جانب تعداد زیادی رخ دهد بی شک در هرز رفتن انرژی بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

احداث و راه اندازی پست های جدید برق در راستای پوشش هرچه بهتر برق رسانی به گیلان از جمله اقدامات شرکت سهامی برق استان است. در همین رابطه دکتر مصطفی سالاری، استاندار گیلان با ابراز امیدواری مبنی بر این که تا تابستان آینده، هشت پست برق در دست اجرا که برطرف کننده نیاز برق استان هستند، به بهره برداری برسند تا در این فصل، مشکلی از نظر تامین برق در گیلان نداشته باشیم در جلسه کمیته تخصصی برق استان اظهار داشت: برنامه‌ریزی هدفمند کوتاه مدت و بلند مدت برای برطرف کردن نیازهای برق استان در حوزه های خدماتی، تولیدی، صنعتی، عمومی و همچنین استفاده از ظرفیت های بخش های مختلف دولتی ضروری است. چون متاسفانه بدون افزایش قابل توجه شاخص‌های بهره وری در فعالیت‌های مسکونی، تولیدی و صنعتی، میزان مصرف برق گیلان سالانه حدود هفت درصد افزایش دارد که رقم بالایی برای استان است. و بیشترین مشکل مصرف برق در استان، در سه ماه تابستان است که زیرساخت های فعلی برق جوابگوی این میزان مصرف نیست و باید چاره ای اندیشیده شود.

وی گفت: دستگاه های متولی باید نقشه های شعاع توزیع برق و ارایه خدمات برقی استان را در اختیار داشته باشند تا علاوه بر ارایه خدمات مطلوب به مردم، بتوانیم به صورت شفاف پاسخگوی مشکلات آن ها باشیم. و در صورت داشتن اطلاعات جامع و مطلوب می توان علاوه بر مشخص کردن اعتبارات استانی با انعقاد تفاهم نامه همکاری برای استفاده از ظرفیت های سازمان توانیر در راستای انجام کار مشارکتی با آن سازمان وارد مذاکره شد.

وی با اشاره به این که برای انعقاد تفاهم نامه همکاری اعداد و اطلاعات دقیق و صحیح مورد نیاز است خاطرنشان کرد: تمامی دستگاه های مرتبط با برق باید در برنامه های کوتاه مدت یک ساله و بلندمدت پنج ساله، میزان ظرفیت موجود و میزان مصرف برق استان را مشخص کرده و نقاطی که دارای مشکل حاد هستند، در اولویت قرار گیرند.

همچنین دستگاه ها ازهم اکنون باید برای رسیدن به نقطه مطلوب کاهش رشد مصرف تا سال 1400، برنامه ریزی داشته و میزان مصرف برق پروژه های صنعتی و تولیدی استان و مناطق اطراف آن پروژه ها مورد ارزیابی قرار گیرد تا پس از بهره برداری از آن ها  مناطق پیرامونی آن دچار مشکل نشوند.

استاندار با بیان این که برق، زیرساخت ضروری برای همه فعالیت هاست افزود: برنامه های راهبردی پنج ساله علاوه بر کمک به دستگاه‌های اجرایی، میزان نیاز ما در خصوص استفاده از کمک سازمان های دولتی را مشخص می کند. چون برق زیرساخت ضروری برای همه فعالیت ها است. برای افزایش تولید در بخش صنعت، در ارایه خدمات به مصرف کنندگان، برای رفاه مردم و بسیاری از خدمات عمومی دیگر نیازمند تامین برق هستیم.

 ***

در این بازدید مهندس «عظیم بلبل آبادی» مدیر عامل شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان در خصوص چگونگی روند ساخت و عملیات اجرایی این پروژه با برشمردن موقعیت برق استان گیلان گفت: عملیات اجرائی پروژه پست 63/20 کیلوولت شهرک صنعتی سپیدرود که با هدف تامین برق مطمئن و پایدار شهرک صنعتی سپیدرود و اطراف آن و افزایش ضریب اطمینان شبکه در شرایط پیک بار در سال 95 شروع شده است، انشاالله با تلاش شبانه روزی همکاران سخت کوش و شرکت برق منطقه ای گیلان در صورت تامین اعتبارات لازم  در نیمه اول سال 1397 برق دار و وارد مدار خواهد شد. شرکت مبنا نیرو به عنوان پیمانکار و شرکت مشانیر به عنوان مشاور در این پروژه فعالیت دارند.

مدیر عامل شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان در خصوص مشخصات فنی پروژه گفت: پروژه پست 63/20 کیلوولت شهرک صنعتی سپیدرود با ظرفیت40*2 مگاولت آمپر، دارای دو فیدر خط 63کیلوولت، دو فیدر ترانس 63کیلوولت، دو فیدر ورودی 20کیلوولت و 12 فیدر خروجی 20 کیلوولت و 4 فیدر خازنی است. همچنین سیستم عایقی پست از نوع سیستم ASمی باشد

بلبل آبادی با بیان اهمیت، ضرورت و نقش محوری این پروژه، افزود: این پست در منطقه شهرک صنعتی سپیدرود کلانشهر رشت واقع شده است و اعتبار تخصیص یافته برای این پروژه بالغ بر 146  میلیارد ریال است.

وی بیان کرد: تامین نقدینگی و اتمام پروژه های نیمه تمام و اولویت دار اساسی ترین کار شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان است و جا دارد مساعدت لازم در تامین نقدینگی و اعتبارات لازم انجام شود تا بتوانیم متناسب با رشد مصرف، پاسخگوی نیازهای استان باشیم.

برچسبها : ،
به اشتراک بگذارید:

نظر بنویسید:

security code