جمع آوری میله های بی آر تی، اقدام لازم جهت حفظ جان و ایجاد امنیت
18 فروردین 97 - 00:01  | 1443 بازدید

 

گیلان فردا- پنجمین شورای اسلامی شهر رشت مصمم است تا با پیگیری جدی امور محوله و حمایت از شهردار انتخابی، گام های بهتری در جهت توسعه و آبادانی شهر بردارد.با هم بعضی از نظرات اعضای شورا را که به اختصار آمده مرور می کنیم.

 

سید امیر حسین علوی، رییس شورا: شعار شورای پنجم، حرکت بر محور عقلانیت و قانون و خدمت صادقانه به مردم است و بر همین اساس نیز همه اعضای شورا به منظور رفع مشکلات به شهردار رشت کمک می کنند و امیدواریم تمامی مدیران شهرداری، نسبت به انجام وظایف خود اهتمام بیشتری بخرج داده و رشت ۹۷ را بهتر از سال های پیشین برای شهروندان مهیا و به گردشگران معرفی نمایند.

 

عاقل منش: موضوع طرح پایتخت کتاب و سایر ایده هایی که در راستای ارتقای سطح کتابخوانی شهروندان است باید مورد حمایت همه نهادهای زیربط قرار گیرد. با اعلام تشکیل کمیته پیگیری طرح شهر پایتخت کتاب ایران خواستار مشارکت تشکل ها و سازمان هایی از قبیل صنف کتابخانه های شهر، شهرداری ،اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش برای رسیدن به این هدف هستیم.

 

شیرزاد: موضوع کتاب و کتابخوانی شهروندان دغدغه مشترک بین اداره ارشاد اسلامی و مجموعه شهرداری است. و فعالیت اماکنی همچون کافه کتاب، راه اندازی قرائت خانه و اتوبوس های سیار کتاب در شهر و استان مهم است. و باید با استفاده از بودجه های استانی، حمایت مدیران شهری و به کارگیری همه ظرفیت ها پروژه های نیمه تمام حوزه کتاب و کتابخوانی به سرانجام برسد.

 

فرهام زاهد: جمع آوری میله های بی آر تی، اقدام لازم جهت حفظ جان، ایجاد امنیت و جلوگیری از ایجاد هزینه های اضافه از جیب شهروندان است. همچنین فقدان یک دستور العمل مشخص در مورد کمک به ورزشکاران و هیات های ورزشی، رویکرد سلیقه ای و عدم رعایت عدالت در این باره نتیجه نداشتن برنامه مشخص است. باید کمک به قهرمانان با توجه به مقطع قهرمانی آن ها و تایید فدراسیون های مربوطه صورت گرفته و برخوردهای سلیقه ای از میان برود. کسب مدال بین المللی توسط ورزشکاران رشتی یک افتخار برای شهر و شهروندان است و باید درخور شان تجلیل شوند.

 

محمد حسن علییپور: با روی کار آمدن شهردار جدید رشت مشکلات پرداخت به موقع و کامل حقوق و مزایای کارگران شهرداری مرتفع شده است. در دین مبین اسلام پرداخت به موقع حقوق کارگران مورد تاکید است و این مهم باید مورد توجه سازمان های تابع شهرداری رشت باشد. و در حال حاضر حقوق بهمن جزو مطالبات کارگران شهرداری رشت است و امیدوارم به زودی پرداخت آن در دستور کار شهرداری رشت قرار بگیرد.

 

رمضانپور: در شرایط فعلی نمی‌توانیم نسبت به بازگشایی خیابان‌ها اقدام کنیم و باید از ظرفیت‌های موجود در راستای رفع مشکل ترافیکی بهره‌مند شویم. اجرای بی آرتی در رشت موجب خانه‌نشینی برخی از افراد شد. امروزه در کشورهای توسعه‌یافته دنیا بسیاری از شهرها دارای پیاده راه هستند. اما وقتی در پیاده راه رشت قدم می‌زنم احساس می‌کنم در قبرستان گام برمی‌دارم. صحبت‌هایی با رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری رشت پیرامون وضعیت پیاده راه انجام‌شده تا از این حالت خارج شود.

 

جلال الدین محمد شکریه: بازار رشت هیچ نقشی در تصمیم گیری به منظور اجرای بی آر تی بر عهده نداشت. بازار عضو شورای ترافیک و تامین استان نیست بنابراین موافقت و مخالفت بازاریان با اجرای بی آر تی تاثیری در تصمیم گیری مجریان آن نداشت. مصوبات شورای اسلامی برگرفته از خرد جمعی است و همه باید آن را بپذیریم اما مصوبات باید به گونه ای اجرا شود که شریان اقتصادی بازار بسته نشود. پیاده راه فرهنگی رشت نیازمند بازنگری و تغییر هندسی است و باید تردد به صورت جدیدی در آن تعریف شود. احداث پیاده راه فرهنگی با هدف جذب سرمایه گذار و ایستایی کردن گردشگر انجام شد و قرار بود این پروژه موجب چرخه بهتر اقتصادی در شهر و بازار شود که این مهم محقق نشد.

 

اسماعیل حاجی پور: بیش از ۴۶ درصد بودجه عمرانی سال ۹۷ شهرداری رشت به پروژه های ترافیکی اختصاص یافته است.تا زمانی که اطلاع رسانی مناسب درباره راه اندازی مرکز کنترل ترافیک و ثبت تخلفات رانندگی از طریق دوربین ها به شهروندان انجام نشود اجازه ثبت تخلف را نخواهم داد. اخیرا مسیر اجرای کانال ژپنج بازدید و بررسی انجام شد و خوشبختانه هیچ گونه معارضی در آن وجود ندارد. کانال ژ پنج در سه فاز اجرایی می شود. فاز نخست اجرای این پروژه از بیجاربنه آغاز و تا هلال احمر واقع در جاده انزلی ادامه دارد و فاز دوم آن از پشت گلسار به جاده پیربازار و فاز سوم آن نیز از پیربازار به سمت احمدگوراب اجرایی می شود.

 

حجت جذب: بعضی از فلکه های رشت اصلا به درستی بنا نشده است. خودروها در فلکه خیابان هاشمی اصلا شرایط مناسب برای حرکت ندارند و برخی از آن ها تبدیل به چهار راه شده اند و متاسفانه برخی از خودروها در وسط شهر توقف و مسافر سوار یا پیاده می کنند و این اقدام مشکلات ترافیکی رشت را افزایش می دهد. بسیاری از ایستگاه های تاکسی در واقع ورودی خیابان ها هستند و باید اصلاح شوند.

 

رضا رسولی: تا کنون حدود ۳۵۰ میلیارد تومان از ۹۰۰ میلیارد تومان بودجه سال ۹۶ شهرداری رشت تحقق یافته است و در بهترین حالت به ۴۰۰ میلیارد تومان افزایش پیدا می کند. وام و پروژه های مشارکتی در بودجه سال گذشته محقق نشد و معتقدم درباره پروژه های نیمه تمام و مستمر باید ۵۰ درصد اعتبار لازم را در بودجه پیش بینی کنیم تا انحراف ایجاد نشود.

اتمام پروژه های نیمه تمام شهرداری رشت دراولویت است. هشت میلیارد تومان برای اجرای پروژه تصفیه خانه سراوان در بودجه سال ۹۷ شهرداری رشت پیش بینی شده و این مهم یکی از اولویت های شهر است.

 

حامد عبداللهی: این افراد در دوره چهارم شورای اسلامی شهر رشت 23 نفر بودند که در حوزه‌های مختلف برای امر مشاوره با آنان قرار داد همکاری بسته شد. و مهلت قرارداد این مشاوران تا پایان سال بوده است. بر طبق توافقاتی که با دیگر اعضای شورای شهر رشت داشته‌ایم قرار شده است بعد از اتمام قرارداد این 23 نفر، دیگر قرارداد جدیدی با این افراد بسته نشود.

برچسبها : ،
به اشتراک بگذارید:

نظر بنویسید:

security code