دکتر اسماعیل مویدی قائم مقام دبیر کل مجمع متخصصین ایران(استان گیلان) و عضو شورای اجرایی کشور: چاپ
امروزه نیروی انسانی متخصص بهترین عامل توسعه است
18 فروردین 97 - 00:01  | 1464 بازدید

 

گیلان فردا- مجمع متخصصین ایران به عنوان بزرگترین تشکل مدنی با تصویب وزارت کشور در کمیسیون ماده 10 با اهداف کلان متشکل از فارغ التحصیلان دانشگاه های سراسر کشور در جهت کمک به توسعه ایران اسلامی فعالیت خود را از آذر ماه سال 1380 آغاز کرده است. همچنین مجمع متخصصین ایران مرکز گیلان از مهر ماه سال 1381 با پذیرش بیش از 4000 عضو از فارغ التحصیلان و متخصصین، نخبگان و اساتید دانشگاه در 91 کار گروه و کمیسیون های تخصصی در گیلان فعالیت می کند. و در این میان با فراهم کردن حضور و مشارکت متخصصین در عرصه های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی تاکنون برنامه های متعددی در استان گیلان برگزار کرده است.

مجمع متخصصین ایران به عنوان یک نهاد مدنی توانسته است با ترکیبی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، روئسا و اساتید دانشگاه ها، اعضای هیات علمی، کارشناسان و نخبگان پژوهشی کشور در زمینه توسعه همه جانبه متوازن و پایدار علمی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی کشور در سطح ملی و منطقه ای، استراتژی کلان درونی برای توسعه دراز مدت ایران اسلامی تعریف کند. همچنین تامین نیروی انسانی متعهد متخصص و با تجربه برای دستگاه های اجرایی کشور و نظام پارلمانی و بخش صنعت و مراکز دانشگاهی از دیگر اهداف این مجمع بوده است و انسجام فارغ التحصیلان دانشگاهی اعم از شاغلین یا فارغ التحصیلان فاقد کار با استفاده از انرژی و پتانسیل و ظرفیت های آن ها، فردی متخصص و کارآمد، راه را بر مدیریت مبتنی بر تفکر علمی جهت توسعه باز کند.

شرط اولیه و لازم برای یک برنامه ریزی منطقی و راهبری، شناخت روند تحولات وضع موجود، منابع، قابلیت ها و توانمندی های اقتصادی و اجتماعی فعلی و توان یابی های آتی است. چرا که برنامه ریزی فرایندی است که با توجه به امکانات، قابلیت ها، محدودیت ها، هدف ها، روش ها و اقدامات لازم برای عبور از وضعیت فعلی به وضعیت مناسب و مطلوب از یک محدوده زمانی تعیین می شود. علاوه بر این چنین شناختی امکان ارزیابی عملکرد و برنامه توسعه در راستای نیل به هدف های اقتصادی و اجتماعی را نیز فراهم می آورد، از این رو نقش نیروهای متخصص به عنوان محور اصلی توسعه همه جانبه پایدار نقش کلیدی و انکار ناپذیر است.

امروزه نیروی انسانی متخصص بهترین عامل توسعه است. در گذشته اعتقاد بر این بوده که سرمایه و منابع مادی روند توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور را تعیین می کند،اما در جهان کنونی منابع انسانی کار آمد در این امر تاثیر اصلی را دارد و منابع انسانی متخصص باعث افزایش سرمایه و بهره بردای و استفاده بهینه از منابع مختلف و ساخت و تولید روزافزون است به عبارت دیگر منابع انسانی کارآمد و پیشرو جامعه در راستای توسعه ملی را تضمین می کند و همچنین تامین نیروی انسانی متعهد، سمتخصص و با تجربه برای دستگاه های اجرایی کشور و نظام پارلمانی بخش صنعت و مراکز دانشگاهی از دیگر اهداف این مجمع بوده است.

مجمع متخصصین ایران در چهار چوب سیاست های نظام مقدس جمهوری اسلامی و با عنایت و برنامه های دولت تدبیر و امید و با تایید بر اهمیت علم و دانش و تخصص و به کار گیری علوم و فنون در توسعه کشور و رشد علمی که از جمله مباحث و توصیه های مهم مقام معظم رهبری است برای مشارکت نخبگان و متخصصین در نیل به این اهداف تلاش می کند.

 

 

برچسبها : ،
به اشتراک بگذارید:

نظر بنویسید:

security code