کنترل رویا در خواب
18 فروردین 97 - 00:01  | 1660 بازدید

 

گیلان فردا- هر چند خیلی از افراد به دنیای خواب و رویا هیچ اعتقادی ندارند ولی از طرفی بسیاری از ابناء بشر کلاً در عالم خواب و رویا به سر می برند. اصلاً یک عده به امید دیدن خواب های شفاف و با کیفیت، از هر موقعیتی برای خوابیدن استفاده می کنند. از جمله همین عمو سیفی خودمان (سرایدار مفخم مدرسه) که فکر کنم هر شب یک دی وی دی کامل خواب می بیند! ایشان چند روز قبل تعریف می کرد که خواب دیده یک مازراتی زرشکی، تودوزی ابریشمی، رینگ اسپرت، بیمه بدنه کامل و ...  سوار شده و در جاده های شمال در حال رانندگی است. اما داخل مازراتی شبیه به پژو 206 بود. وی معتقد است چون تا به حال سوار مازراتی نشده است، ضمیر ناخودآگاه وی نیز تصوری از داخل مازراتی ندارد، بنابراین در رویا تصویر پژو 206 پخش می کرده است!

البته الان با اختراع جدید دوستان پژوهشگر به نوعی مشکل کیفیت خواب های مبهم، سیاه و سفید و 8 میلی متری حل شده است و علاوه بر این که می توان خواب هایی با کیفیت اچ دی و وضوح بالا دید، کنترل خواب هم ممکن شده است! سند معتبر به نقل جراید همیشه بیدار ...

« پژوهشگران هد بند جدیدی ساخته اند که می تواند با اندازه گیری فعالیت حرکات چشم، به کاربر در کنترل رویاهای خود کمک کند. کارکرد این سربند این گونه است که با اندازه گیری امواج  مغزی و فعالیت حرکات چشم، زمانی را که فرد وارد مرحله ای از خواب موسوم به REM می شود، شناسایی می کند. سپس این دستگاه یک سری نور متساطع می کند که در این حالت کاربران می توانند وارد وضعیت رویای واضح و شفاف شوند و رویاهای خود را کنترل کنند. این سربند می تواند به افراد در دیدن خواب های شفاف و واضح نیز یاری برساند.» ( روزنامه حمایت)  حقیقتاً دست مملی ... یعنی این یارانه ، کارانه، سبد کالا، عیدی و پاداش و 10 درصد افزایش حقوق ناز شست این دانشمندان و پژوهشگران ... از شیر بدون پالم مادر حلال تر... یعنی دیگر موسم خواب های پریشان و برفکی و سیاه و سفید و کابوس های هولناک به پایان رسیده است و موقع دیدن خواب های هدفمند و کنترل شده فرا رسیده است.

این طوری که این دوستان محقق و پژوهشگر در حال پیشروی هستند به نظر می رسد تا چند وقت دیگر «دستگاه رویا ساز» هم تولید کنند با انواع آپشن ها و قابلیت رویت خواب در باب موضوعات مختلف نظیر: مسافرت های هوایی، اقامت در هتل های آنچنانی، خرید خانه و خودرو، تفریحات مهیج، وام ازدواج، مسکن مهر، خرید خودروی ارزان قیمت، دریافت وام کم بهره، دریافت سبد کالا  و .... یعنی در آینده کافی است قبل از خواب مواردی را که دوست دارید خواب ببنید با مدت زمان مشخص و رعایت موازین اخلاقی و شرعی از منوی دستگاه انتخاب کنید و به خواب بروید. البته این دستگاه قطعاً هوشمند ساخته می شود و در صورت نیاز مدت زمان برخی خواب ها را تمدید و صحنه های ملال آور نظیر ایستادن در صف، تاخیر هواپیما و قطار، پیدا کردن ضامن معتبر، تلفن از بانک بابت تاخیر در پرداخت قسط و ... را خود به خود حذف می کند!

در ضمن با این سیستم پیشرفته حتی می توان برخی امورات را که سال ها به طول انجامیده است یک شبه راست و ریست کرد و به سرانجام رساند. مثلاً تلکیف بابک زنجانی  و رویاهایش را یکسره کرد؛ یا خاوری را در گونی کرد و مقابل میز قاضی گذاشت. حقوق های نجومی را به خزانه برگرداند، تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان را به سرانجام رساند، عزیزی را که ده سال از خدمات دولتی منع شده ولی دوباره خانم ابتکار سر کار آورده ، دوباره برکنار کرد و خیلی از کارهای دیگر را که مشمول مرور زمان شده اند یک شبه اجرایی کرد...

 

 وحید حاج سعیدی

 

 

برچسبها : ،
به اشتراک بگذارید:

نظر بنویسید:

security code