بعدا به شما خبر می دهیم
20 مهر 94 - 00:07  | 1650 بازدید

«خوانندگان عزیز، در ماهنامه گیلان فردا، یک سری راهکارهای مدیریتی را به شما ارایه می دهیم که باور کنید همچون آب روی آتش کارساز است. در این ستون نه به دنبال نیش زرخه پوتال هستیم و نه نیش گرزک. فقط پیام ها را به چی چیلاس ها می سپاریم تا به پرواز درآیند تا زشتی و زیبایی کار از زاویه ای دیگر دیده شود...»

بعدا" به شما خبر می دهیم

ببینید دوستان عزیز، همه ی ما در مراودات روزمره یا ارباب رجوع هستیم و یا تعدادی ارباب رجوع داریم. در هرشغل و حرفه باشیم فرقی هم نمی کند. چه بسا در این مراجعات کم یا زیاد ممکن باشد نخواهید پاسخ بعضی ها را بدهید. البته کوتاهی کردن در پاسخ چند دلیل دارد. اول اینکه ممکن است اصلا دوست نداشته باشید جواب دهید، به کسی هم ربطی ندارد، همین هست که هست! دوم اینکه ممکن است حالش را نداشته باشید، باز هم به کسی ربطی ندارد! سوم اینکه ممکن است برایتان صرف نداشته باشد، باز هم به کسی چه مربوط ! چهارم اینکه ممکن است فکر کنید موضوع به شما مربوط نیست، پس برای چه انرژی را هدر داده و دهان مبارک را باز کنید! پنجم اینکه ممکن است موقعیت شما را زیر سوال ببرد و به ضررتان باشد! ششم اینکه ممکن است بخواهید کلاس بگذارید! هفتم اینکه... خلاصه دلیل هر چه باشد فرقی ندارد، مهم این است که نمی خواهید جواب دهید!

پس بهتر است این عدم پاسخگویی به شکل مودبانه ای ابراز شود تا طرف مقابل فکر نکند جواب منفی شنیده است! بنابراین بهتر است به طرف مقابل بگویید «به شما خبر می دهیم» همین و خلاص.

دو سه بار که به دفعات این جمله را بگویید مطمئن باشید طرف مقابل عطای کار را به لقای آن می بخشد. مگر اینکه مثل بازیگر زرد قناری سماجت را چاشنی کار کند و بالاخره به جواب برسد.

اما در چنین حالتی هم ناراحت نباشید اگر کار به آن مرحله رسید ما باز راهکارهای خلاقانه ای داریم که همه را از روند بروکراسی اداری دولتی و حتی خصوصی یاد گرفته ایم و به شما ارایه خواهیم داد. و شما همه این راهکارها را می توانید تحت عناوینی از قبیل تکریم ارباب رجوع (بخوانید تحقیر ارباب رجوع) نام گذاری کنید!

برچسبها : ،
به اشتراک بگذارید:

نظر بنویسید:

security code