اعلام ویژگی‌های بودجه 95 توسط دکتر نوبخت چاپ
بودجه ریزی بر مبنای عملکرد
24 آذر 94 - 17:09  | 1463 بازدید

دکتر محمدباقر نوبخت گفت: از اولویت های پیش نویس لایحه بودجه سال 95 و همچنین برنامه ششم توسعه توجه به رشد اقتصادی و بهبود معیشت مردم از جمله کارکنان دولت به معنای عام آن است.

سخنگوی دولت افزود: پیش نویس لایحه بودجه 95 و برنامه پنج ساله ششم کشور در سازمان مدیریت و برنامه ریزی تهیه و به دولت تقدیم شده است و انتظار داریم دولت به زودی آنها را تصویب و به مجلس ارائه کند.

وی گفت: اگر قرار است در رابطه با رشد اقتصادی و بهبود معیشت مردم به نتیجه ای برسیم همه اینها باید در لایحه بودجه 95 و برنامه ششم توسعه لحاظ شود.

سخنگوی دولت با بیان اینکه جزئیات برنامه ششم توسعه به زودی تشریح خواهد شد افزود: امیدواریم آنچه در این برنامه پیش بینی شده است بتواند در شرایط پساتحریم ؛ سیاست های کلی نظام از جمله اقتصاد مقاومتی و دستیابی به رشد اقتصادی سالانه هشت درصدی را تضمین کند.

دکتر نوبخت گفت: لایحه بودجه سال 95 نیز که همزمان با اولین سال برنامه ششم است در این جهت پایه گذاری می شود و جزئیات آن با آمار اعلام خواهد شد و آنچه در تدوین لایحه بودجه 95 و برنامه ششم توسعه پیش بینی شده ، حاصل عقل جمعی است.

وی اظهارداشت : درباره بسته سیاستی تسریع در رونق اقتصادی نیز مهمترین کار آن است که دولت از خزانه خود برای تحرک اقتصادی پول اختصاص می دهد و نصف آن را نیز نظام بانکی تسهیلات می دهد و امید است آثار آن در اقتصاد مشاهده شود.

وی با اشاره به اینکه هر ساله تعداد زیادی تبصره تکراری در این لایحه گنجانده می شد اظهار داشت: امسال دولت تدبیر و امید حسب قولی که به مجلس داده عمل کرده و تمام تبصره های تکراری حذف شده است. و تمام این تبصره ها به صورت یک جا در قانون تنظیم برخی مقررات مالی دولت تدوین و تثبیت شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور با بیان اینکه دولت، بودجه سال ۹۵ را مانند سال های گذشته در وقت مقرر قانونی و در آذرماه به مجلس خواهد داد، تصریح کرد: بودجه امسال به روش عملیاتی تهیه شده و خیلی شفاف و فاقد تبصره است.

وی افزود: از دیگر ویژگی های لایحه بودجه امسال بودجه ریزی بر مبنای عملکرد است که بر اساس قانون مداری در زمان مقرر به مجلس ارائه می شود

به اشتراک بگذارید:

نظر بنویسید:

security code