رییس جمهور: سال 95، سال شکوفایی و رونق اقتصادی ایران خواهد بود
18 فروردین 95 - 00:01  | 1499 بازدید

گیلان فردا- رییس جمهور با بیان اینکه «دولت یازدهم ارزش پول ملی، ثبات بازار ملی و روند کاهنده تورم را با وجود کاهش شدید و کم سابقه درآمدهای نفتی حفظ کرده»، اطمینان داد که سال 95، سال شکوفایی و رونق اقتصادی ایران خواهد بود.

دکتر روحانی گفت: ما در سایه وحدت و برادری، گام به گام در مسیر جذب سرمایه داخلی و خارجی، رونق اقتصادی و اشتغالزایی بیشتر برای جوانان ایرانی پیش خواهیم رفت.

رییس جمهور با اشاره به انتخابات هفتم اسفنده ماه و با تأکید بر اینکه «دولت آماده همکاری بیشتر با مجلس دهم در سال آینده است»، گفت: ایرانیان با خلق حماسه‌ای دیگر در هفتم اسفند ماه دنیا را به حیرت وا داشتند و رأی ملت ایران در هفتم اسفند ماه، رأی به عقلانیت، منطق و امید به آینده بود و امروز روز وحدت و اتحاد است.

رییس شورای عالی امنیت ملی با تأکید بر اینکه «انتخابات هفتم اسفند، پیروزی یک جناح بر جناح دیگر نبود، بلکه در آن اخلاق بر بداخلاقی و اعتدال و میانه‌روی بر افراط پیروز شد»، گفت: امروز روزی است که باید با وحدت و اتحاد، دل‌ها را از کینه‌ها بشوییم و برای ساختن ایران سربلندتر و آبادتر دست به دست هم دهیم.

دکتر روحانی با بیان اینکه در سال 94 به دلیل رکود جهانی و کاهش کم سابقه بهای نفت، همه کشورهای صادرکننده نفت و از جمله ایران با مشکل مواجه شدند، گفت: البته دولت یازدهم با تدبیر، اثرات این کاهش درآمدها را مهار و به حداقل رساند و در همین دوره موفق شد ارزش پول ملی، روند کاهنده تورم و ثبات و آرامش را در بازار حفظ کند.

رییس جمهور خاطرنشان کرد: درست است که مردم مشکلات فراوانی دارند و جوانان برای اشتغال نیازمند رونق اقتصادی هستند، اما به آنهایی که انصاف را در روزهای انتخابات با بوق‌هایی که در دست داشتند فراموش کردند، می‌گویم که در دوران وفور درآمد نفتی در سال 90 که به رقم 120 میلیارد دلاری رسید، متأسفانه هیچ‌گونه اشتغال (خالص) برای جوانان ایجاد نکردند.

دکتر روحانی با اشاره به تلاش‌های دولت یازدهم برای ایجاد اشتغال گفت: باوجود همه مشکلات، به شما مردم ایران قول می‌دهم که سال 95 سال رونق اقتصادی ایران خواهد بود. وی با قدردانی از تلاش خستگی ناپذیر همه نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی برای حفظ امنیت مثال زدنی ایران اسلامی در منطقه، گفت: همه باید قدردان زحمات این عزیزان و نعمت امنیتی باشیم که در این کشور وجود دارد و لازم است از همه قهرمانان، از سپاه، ارتش، بسیج، نیروی انتظامی و نیروهای امنیتی و اطلاعاتی تشکر کنیم که این امنیت و ثبات، در سایه تلاش و فداکاری آنان ایجاد شده است.

دکتر روحانی تأکید کرد: مردم بزرگ و قهرمان ایران، خدمتگزاران و آنانی را که برای عظمت این کشور تلاش کرده‌اند، هیچ وقت فراموش نخواهند کرد و هیچ کس هم نمی‌تواند نام و عظمت این خدمتگزاران را خاموش کند.

برچسبها : ،
به اشتراک بگذارید:

نظر بنویسید:

security code