دکترسالاری، استاندار گیلان: چاپ
هیچ استانی برای اشتغالزایی ظرفیت گیلان را ندارد
18 فروردین 97 - 00:01  | 1524 بازدید

 

 گیلان فردا- دکتر مصطفی سالاری، استاندار گیلان با بیان این که آنچه خداوند باید می داد به حد اعلا به گیلان داده است گفت: هیچ استانی همانند گیلان دارای ظرفیت های مناسب در بخش های مختلف برای اشتغال زایی نیست، و ما می توانیم با بهره گیری از منابع داخلی در راستای توسعه و ایجاد فرصت های شغلی گام برداریم

وی با اشاره به تمایز جامعه علمی و غیرعلمی گفت: هرچقدر حضور کاربردی دانشگاهیان، تحقیقات و پژوهش و آموزش عالی در جامعه افزایش یابد رشد و توسعه جامعه ترقی پیدا می‌کنند.

وی با بیان این که دانشگاه ها باید در زمینه اشتغال و کارآفرینی حرکت کنند، افزود: آموزش ها در مراکز آموزش عالی استان گیلان باید به گونه ای باشد که دانشجو را در مسیر اشتغال  و کارآفرینی قرار دهد.

 استاندار با اشاره به این که گیلان در حوزه های دانشگاهی و علمی دارای ظرفیت های بسیار بالایی است، ادامه داد: باید با یک برنامه مناسب از این ظرفیت در زمینه توسعه گیلان به ویژه اشتغالزایی بهره گیری شود. اما اگر یک یا دوستگاه هم در کار خود تعلل داشته باشند کارکرد بقیه دستگاه ها خنثی می شود..

دکترسالاری با تأکید بر ضرورت توسعه علمی در گیلان، تصریح کرد: باید فضا را برای حضور فعال و گسترده دانشگاهیان، پژوهش و تحقیقات علمی افزایش دهیم تا زمینه رشد و توسعه جامعه فراهم شود. وی همچنین با اشاره به این که استان گیلان از هر نظر دارای ظرفیت و پتانسیل برای توسعه و رشد اقتصادی است، گفت: امکانات اولیه توسعه در گیلان وجود دارد، تنها نیازمند مشارکت دستگاه ها و دانشگاه ها در راستای برنامه ریزی و تصمیم گیری هستیم.

استاندار گیلان با بیان این که دانشگاهیان در برنامه‌ریزی‌های استان گیلان حضور موثر داشته باشند، خاطرنشان کرد: دانشگا‌ه‌ها باید در مسیری حرکت کنند که پژوهش‌های آن‌ها به تولید ثروت، اشتغال و کارآفرینی ختم شود. وی همچنین با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت دانشجویان در راستای توسعه استان گیلان، خاطرنشان کرد: توسعه دانشگاه‌ها یکی از ملاک‌های پیشرفت جوامع است.

استاندار با بیان این که عملکرد هماهنگ و مناسب تمام ارگان‌ها و دستگاه‌های اجرایی سبب توسعه استان می‌شود، ابراز داشت: استان گیلان ظرفیت بالایی برای توسعه اقتصادی دارد و حتی عاملی همچون تحریم‌ نمی تواند مانع توسعه اقتصادی آن شود. تحریم چه لطمه ای می تواند به گردشگری و کشاورزی ما بزند، اگر ساخت کارخانه پتروشیمی در مقیاس بزرگ باشد ممکن است تاثیر بگذارد ولی ظرفیت های ریز و درشت گیلان در گردشگری و کشاورزی بسیار زیاد است. برای این حوزه ها برنامه ریزی کرددیم و انتظار داریم همگی از جمله دانشگاه هیان در کمیته های مرتبط حضور فعال داشته باشند تا با هم افزایی کارکرد بهتری داشته باشیم..

 

(گفتنی است عصر روز پنج شنبه 17 اسفند ماه، مراسم گرامیداشت پنجاهمین سال فعالیت آموزش عالی در گیلان با حضور معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور، استاندار، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان، مهندس جعفرزاده از نمایندگان مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، روسای دانشگاه های گیلان و اساتید دانشگاهی در تالار حکمت دانشگاه گیلان برگزار شد.)

برچسبها : ،
به اشتراک بگذارید:

نظر بنویسید:

security code