در دوازدهمین جلسه شورای برنامه ریزی استان گیلان عنوان شد: چاپ
مشکلات بازنشستگان در سطح استانی و ملی بررسی می شود
7 مهر 00 - 00:07  | 898 بازدید

 

گیلان فردا- سال 99 مسئله بازنشستگان یکی از مسائل اصلی کشور بود...

یکی از موضوعاتی که در دوازدهمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان گیلان مطرح شد رسیدگی به وضعیت بازنشستگان در سطح استانی و ملی بوده است. در سال99 چندین بار بازنشستگان تامین اجتماعی با گردهمایی های مختلف مطالباتی از جمله همسان سازی حقوق و دستمزد را مطرح کردند و البته وعده هایی نیز به آن ها داده شد.

به گزارش واحد روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گیلان در دوازدهمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان گیلان که در 30 بهمن ماه سال 1399 با دو دستور جلسه در استانداری برگزار شد، آقایان حسینی نژاد، مدیرکل تامین اجتماعی استان، بافکار، رییس کانون بازنشستگی تامین اجتماعی و شالچیان، نماینده کانون بازنشستگی کشوری در مورد بعضی از مشکلات بازنشستگان نکاتی را در بخش دوم جلسه مطرح کردند.

 

تلاش برای حل مشکلات بازنشستگان

 

دکتر ارسلان زارع، استاندار گیلان در انتهای این جلسه گفت: عدالت اقتصادی و اجتماعی یکی از آرمان های بلند امام راحل، انقلاب و نظام جمهوری اسلامی بوده است و با پیروزی انقلاب دولت، مجلس و مجموعه حاکمیت برای تحقق عدالت میان اقشار مختلف جامعه تلاش کرده اند.

وی ادامه داد: کشور ما پس از پیروزی انقلاب دچار چالش هایی از جمله جنگ تحمیلی، تحریم و غیره بوده است. ساختار فربه دولت و بخش اداری نیز مشکلاتی ایجاد کرده است به عنوان مثال قبلا به ازای هر ۱۷ نفر پرداخت کننده به تامین اجتماعی یک نفر بازنشسته داشتیم ولی امروز این نسبت سه به یک شده است. در حالی که دخل و خرج باید با هم همخوانی داشته باشد. از طرف دیگر گاه مشکلات اقتصادی و تورم باعث می شود زمینه ای فراهم شود که بیگانگان سوئ استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه بازنشستگان در فضایی آرام مشکلات خود را به گوش مسئولان می رسانند، گفت: بعضی از موضوعات در استان قابل کمک و مساعدت است، می توان برای ارایه بعضی از امور رفاهی به بازنشستگان، با حضور دستگاه های مرتبط در استان کمیته ای تشکیل داد ولی برای کاهش و حل خیلی از مسایل بازنشستگان باید کمیته ای متشکل از نمایندگان مجلس، نمایندگانی از کانون های بازنشستگی، تامین اجتماعی، سازمان برنامه و بودجه، سازمان مدیریت و برنامه ریزی، بیمه مرکزی و ...تشکیل شود تا مسایل بازنشستگان محترم در سطح ملی بررسی شوند.

 

لزوم تصمیمات کشوری برای حل مشکل بازنشستگان

 

دکتر کیوان محمدی، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گیلان نیز در بخشی از این جلسه گفت: مسایل بازنشستگان در شورای برنامه ریزی و توسعه مورد بحث و بررسی قرار می گیرد تا در باره اقداماتی که می توان در سطح استان انجام داد و اقداماتی که باید در سطح ملی پیگیری کنیم تصمیم گیری شود.

وی با تاکید بر اینکه بازنشستگان بخشی از جمعیت کشور هستند که سرمایه زندگی یعنی عمر و نیروی خود را برای کشور گذاشته اند، گفت: ما وظیفه داریم به پاسداشت زحماتی که این عزیزان کشیدند حداکثرِ خدمات را به آن ها ارایه دهیم. ولی خیلی از مسایل بازنشستگان در استان حل نخواهد شد و نیاز به اتخاذ تصمیمات در سطح کشوری دارد.

محمدی با بیان اینکه در سال 99 مسئله بازنشستگان یکی از مسائل اصلی کشور بود، افزود: این مسئله برای همه ما حایز اهمیت است.  تک تک ما در آینده نه چندان دور، بازنشسته خواهیم شد. بنابراین با طرح مسایل مرتبط با بازنشستگان در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه تلاش می شود تا ضمن انجام پاره ای از امور مربوطه که در استان قابل اجرا است بقیه موارد با استفاده از حمایت های استاندار محترم و نمایندگان عزیز در سطح ملی عنوان و پیگیری شود، البته در حال حاضر عمدتاً مشکلات بازنشستگان معظم تامین اجتماعی مطرح است.

برچسبها : ،
به اشتراک بگذارید:

نظر بنویسید:

security code