دکتر لطیفی، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور: چاپ
اهتمام جدی دولت برای ثبت حقوق و مزایای کارکنان همۀ دستگاه‌های اجرایی
12 دی 00 - 13:10  | 780 بازدید

       

دکتر لطیفی، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور:

اهتمام جدی دولت برای ثبت حقوق و مزایای کارکنان همۀ دستگاه‌های اجرایی

 

گیلان فردا- معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور از تعامل و مذاکرۀ این سازمان با دستگاه‌های اجرایی برای ورود اطلاعات پرداختی کارکنانشان خبر داد.

به‌ گزارش روابط‌عمومی سازمان اداری و استخدامی کشور، دکتر لطیفی با اشاره به قانون برنامۀ ششم توسعه، گفت: از سال ۱۳۹۶ که این قانون لازم‌الاجرا بوده، مقرر شد تا پایان همان سال این قانون همۀ دستگاه‌های اجرایی مشمول مادۀ ۲۹ این برنامه، اطلاعات مربوط به حقوق و مزایای کارکنان خود را در سامانه‌ای وارد کنند اما به دلیل نبود اهتمام لازم در بین مدیران اجرایی، با وجود اینکه زیرساخت‌های لازم از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور فراهم شده بود، این اتفاق صورت نگرفت و متأسفانه به مرور ادراک بی‌عدالتی میان همکاران ما در دولت افزایش پیدا کرده است. راهکار مقابله با ادراک بی‌عدالتی اجرای قانون است؛ موضوعی که امروز ما با آن مواجه هستیم ضعف قانون نیست بلکه ضعف در اجراست.

وی  به سامانۀ «پاکنا» اشاره کرد و اظهار داشت: «سامانۀ پایگاه اطلاعات کارکنان دولت» به منظور ورود اطلاعات افرادی که در دستگاه‌های اجرایی به کار گرفته می‌شوند راه‌اندازی شد اما با وجود این سامانه و قانون برای ورود اطلاعات، این اتفاق به‌درستی نیفتاده است.

وی سازمان اداری و استخدامی کشور را مدعی‌العموم دانست و تصریح کرد: ما برای رسیدن به این هدف با همراهی سازمان برنامه و بودجۀ کشور و وزارت امور اقتصادی و دارایی بنا را بر این گذاشته‌ایم که همۀ تلاشمان فعال‌شدن سامانۀ حقوق و مزایا باشد؛ برای تقویت زیرساخت‌ها نیز از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات کمک می‌گیریم.

دکتر لطیفی از مستثنی‌بودن برخی دستگاه‌های اجرایی از قانون مدیریت خدمات کشوری انتقاد کرد و گفت: متأسفانه برخی دستگاه‌ها قوانین خاص خود را دارند، به همین دلیل در مادۀ ۲۹ قانون برنامۀ ششم توسعه، نام تمامی دستگاه‌های مشمول اعم از اینکه قانون خاص خود را دارند یا از قانون عام تبعیت می‌کنند آورده شده است تا هیچ دستگاهی عذر و بهانه‌ای برای وارد نکردن اطلاعات پرداختی‌های خود نداشته باشد و نهایتاً یک انضباط مالی ایجاد شود.

وی با بیان اینکه ۱۵۰ دستگاه اصلی و مادر در سامانۀ پاکنا احصا شده‌اند، تصریح کرد: نزدیک به ۳۰ دستگاه تقریباً کامل و ۴۰ دستگاه بیش از ۸۰درصد از اطلاعاتشان را وارد کرده‌اند و ۱۷ دستگاه نیز هیچ اطلاعاتی را در سامانه ثبت نکرده‌اند.

وی از راه‌اندازی دو سامانه با عناوین سامانۀ یکپارچۀ نظام اداری، «سینا»، و داشبورد اطلاعاتی نظام اداری، «دانا»، در آیندۀ نزدیک خبر داد.

به اشتراک بگذارید:

نظر بنویسید:

security code