امروزه اطلاع رسانی و تبادل اطلاعات، یک مقوله اساسی در موفقیت هر نهاد و سازمانی در بخش دولتی و غیر دولتی است، به گونه ای که موفقیت و دوام سازمان ها، ادارات، شرکت ها و ... در عرصهها و فعالیت های تخصصی داخلی، ملی و بین المللی، به عملکرد روابط عمومی های آن ها وابسته است. اهمیت و جایگاه روابطعمومی در عصر حکمرانی دادهها و اطلاعات و در دورانی که اطلاعرسانی در همه عرصهها پیشتاز است، خطیرتر از همیشه بوده و کارشناسان این عرصه همواره با چالشهای جدید برای اطلاعرسانی و مقابله با اخبار جعلی روبهرو هستند.
از سوی دیگر افزایش تعداد رسانهها در کنار فراوانی شبکههای اجتماعی و تغییر الگوها و سبکهای انتقال پیام، اهمیت بهروزرسانی دانش و کسب مهارتهای جدید برای فعالان این عرصه را دوچندان کرده است
بی تردید اجرای هیچ طرح یا برنامهای بدون اطلاعرسانی شفاف و آگاهی مردم ممکن نیست و این فرایند نیز جز با نقشآفرینی فعالانه و حرفهای روابطعمومیها و اطلاع رسانی به هنگام و مستمر، تحقق نمی یابد.