آن ها هم مثل ما یک شهروند هستند چاپ

گیلان فردا- نگاه هتان به جامعه معلولان چگونه است؟ آیا بر این باور هستید که آن ها هم مثل ما یک شهروند بوده و باید از حقوق اجتماعی و شهروندی برخوردار باشند؟ آیا تا کنون فکر کرده اید در مواجه با افراد دارای معلولیت، رفتار درست چگونه است؟ بدون شک بسیاری از ما در خانواده، فامیل و نزدیکان با نوعی از معلولیت برخورد داشته ایم. معلولیت جسمی، حرکتی، ذهنی و... فرقی نمی کند، مهم این است که لحظه ای خود را در جایگاه فرد معلول قرار دهیم و ببینیم در چنین حالتی چه انتظاری از دیگران داریم؟ آن وقت اگر کاری از دستمان برای این عزیزان برمی آید کوتاهی نکنیم. هرچند انسان های بزرگ با طبع بلند و گشاده دست زیاد هستند، اما گاه با یک قدم کوچک هم می توان بانی خیر بود، حتی با یک لبخند.

وقتی به دیدار توان یابان موسسه رعد گیلان رفتم، آن ها را خیلی ناتوان ندیدم. چون هر یک با توجه به استعدادی که داشتند مشغول کاری بودند. کارهای هنری و دستی، خیاطی، کامپیوتر و ... . این فعالیت ها نه تنها برای این عزیزان سرگرم کننده است بلکه موجب می شود فکر و ذهنشان هم فعال باشد و با خلق یک اثر احساس مطلوبیت داشته و دچار ضعف و ناامیدی نشوند.

موسسه خیریه آموزشی و توانبخشی رعد گیلان با هدف آموزش حرفه به معلولین جسمی حرکتی جوان، به طور رایگان برای آمادگی شغلی و کاریابی و اشتغال و خودکفایی آنان تشکیل شده است. علاوه بر حرفه آموزی، ارایه خدمات توانبخشی، مشاوره، خدمات مددکاری نیز در برنامه لحاظ شده است.

گفتنی است شعبه این موسسه به همت گیلانیان نیکوکار در آبان سال 1393 پس از آماده سازی ساختمان و تامین تجهیزات و ثبت نام توان یابان، با حضور مدیران بهزیستی استان، مدیران استانداری، اعضای شورای شهر، نیکوکاران و سه نفر از اعضا هیات مدیره رعد تهران و شرکت معلولین در کلاس ها، موسسه در رشت افتتاح و شروع به فعالیت کرد.

با همکاری معاونت توانبخشی بهزیستی گیلان و مدیر و کارشناشان بهزیستی رشت، مدیریت آسایشگاه معلولین، انجمن معلولین گیلان و دیگر عوامل، تعدادی از معلولین جسمی حرکتی برای شرکت در کلاس ها پذیرش شدند و پس از تشکیل پرونده اولیه در کلاس های کامپیوتر، خیاطی، صنایع چوب،صنایع دستی و بافندگی در حال فراگیری این حرفه ها هستند و در این مدت کوتاه دوره آموزش، تولیداتی نیز داشته اند که در نمایشگاه های رشت و تهران توسط توان یابان به فروش رسیده و بخشی از ماحصل تولید نیز به آنان داده شده است.

  • بر این باوریم که معلولیت محدودیت است نه ناتوانی. همه انسان ها محدودند و نا محدود فقط خداست. شما می توانید از طریق کمک های فکری، مالی، آموزشی، فراهم کردن زمینه اشتغال برای توان یابان، تامین وسیله ایاب و ذهاب، در اختیار گذاشتن اموال غیر منقول و ... به خود کفایی معلولین و فعالیت بیشتر این موسسه که صد در صد رایگان است کمک کنید.

آدرس: رشت، بلوار معلم، بعد از شهرداری منطقه یک، کوچه 15 متری طالقانی

تلفکس: 33247698-013

شماره حساب های مردمی:(بانک صادرات شعبه فرهنگ رشت 0107885719002 )

(بانک ملت شعبه گلسار رشت 4968367673 )

برچسبها : وب سایت ، شکم ، سلام ،
به اشتراک بگذارید:

نظر بنویسید:

security code