رییس دانشگاه علمی کاربردی استان گیلان خبر داد: چاپ
برگزاری نخستین جشنواره ملی مدیریت گردشگری و نقش آن در توسعه کارآفرینی استان گیلان
16 مهر 95 - 22:07  | 1228 بازدید

 

گیلان فردا-  گیلان ظرفیت های بی شماری در حوزه گردشگری و توسعه کار آفرینی دارد.

دکترعباس صادقی با اشاره به میزبانی دانشگاه علمی‌ـ‌کاربردی گیلان در برگزاری نخستین جشنواره ملی مدیریت گردشگری و نقش آن در توسعه کارآفرینی استان گفت: این جشنواره برای نخستین‌بار در سطح ملی توسط دانشگاه علمی‌ـ‌کاربردی گیلان از ۲۷ شهریور تا دوم مهرماه در سالن نمایشگاهی منطقه آزاد انزلی برگزار می‌شود. وی با برشمردن محورهای اصلی جشنواره افزود: ارایه آیین و رسوم سنتی، عرضه محصولات بومی و سنتی، برپایی غرفه‌های تخصصی مشاغل کارآفرین برای عرضه محصولات تولیدی از جمله محورهای جشنواره است.

رییس دانشگاه علمی کاربردی استان گیلان با اشاره به ظرفیت های بی شمار گیلان در حوزه گردشگری، توسعه کار آفرینی در این حوزه را ضرورتی اجتناب ناپذیر عنوان کرد و گفت: دانشگاه جامع علمی- کاربردی قصد دارد با برگزاری نخستین همایش مدیریت گردشگری و نقش آن در کارآفرینی استان، گام مهمی درباره شناساندن ظرفیت های گردشگری گیلان به گردشگران، آموزش راهکارهایی برای جذب و ترغیب سرمایه گذاران به سرمایه گذاری در حوزه گردشگری استان و توسعه کار آفرینی در این زمینه بردارد.

وی برپایی کارگاه‌های تخصصی مدیریت کارآفرینی و گردشگری با ارائه گواهینامه معتبر دانشگاهی را از دیگر محورهای جشنواره عنوان کرد. وی با بیان اینکه در جشنواره مذکور غذاهای محلی، دریایی و سنتی مردم گیلان به نمایش عموم گذاشته می‌شود، تصریح کرد: مسابقه عکاسی با موضوع گردشگری گیلان، پرواز بادبادک‌های رنگی و نورافشانی در شب عید غدیر و… از دیگر محورهای جشنواره ملی مدیریت گردشگری است.

دکتر صادقی با اشاره به اینکه تبلیغ و انگیزه دادن به گردشگری استان به اندازه کافی صورت نمی‌گیرد، تصریح کرد: گیلان استان گردشگری بوده که سالانه بیش از ۳۰ میلیون نفر گردشگر در آن حضور می‌یابند. وی هدف از برگزاری نخستین جشنواره ملی مدیریت گردشگری گیلان را شناساندن ظرفیت‌های گردشگری گیلان و معرفی آداب و سنت‌های آن به مردم برشمرد.

دبیر اجرایی جشنواره ملی مدیریت گردشگری گیلان نیز با اشاره به ظرفیت‌های مهم این استان گفت: معرفی این ظرفیت‌ها برای جذب سرمایه‌گذار از جمله اهداف برگزاری جشنواره ملی است.علی معراجی گفت: گردشگر موجب رونق اقتصادی در زمینه‌های مختلف می شود و باید برای جذب گردشگر و سرمایه‌گذار نسبت به جاذبه‌های گردشگری بومی و سنتی خود اشراف داشته باشیم. وی گیلان را آماده سرمایه‌گذاری از تمام استان‌های کشور دانست و یادآور شد: با برگزاری جشنواره ملی مدیریت گردشگری بخشی از ظرفیت‌های گیلان به نمایش گذاشته می شود.

 

 

 

به اشتراک بگذارید:

نظر بنویسید:

security code