قصه دار بودن موزیک ویدئو برایم مهم است
16 مهر 95 - 23:07  | 1543 بازدید

 

گیلان فردا- می گوید از سال 82 با حضور در کلاس بازیگری فعالیتش را شروع کرده و در گیلان استادش آقای امیربدرطالعی بودند که خدا رحمتشان کند. سبحان فرزانه در فیلم کوتاه و تئاترهایی که در مدرسه و دبیرستان اجرا می شد فعالیت می کرد تا اینکه کم کم وارد تئاترهای رشت، فومن و صومعه سرا شد و پس از آن هم تدوین و تصویربرداری را ادامه داد. به بهانه ساخت کلیپ آلبوم آقای یغمایی گفت و گوی کوتاهی با ایشان داشتم.

 

آقای فرزانه قبل از تهیه این موزیک ویدئو چه کلیپ هایی ساخته بودید؟

قبل از همکاری با آقای یغمایی با آقای علی پارسا کار کردم. کارگردان پروژه تیزر آلبوم و موزیک ویدئوی «عاشق نبودی» بودم. تیزر آلبوم جزر و مد را هم ساختم. همچنین موزیک ویدئو و تیزری به سفارش شهرداری رشت برای معرفی شهر رشت به عنوان شهر خلاق غذا برای یونسکو تهیه کردم که کارگردانی، تصویربرداری و تدوین این کار به عهده خودم بوده است.

 

چطور گیلان برای لوکیشن آلبوم چمدان انتخاب شد؟

من پیشنهاد کردم، چون در گیلان هم طبیعت ملایم و هم طبیعت خشن داریم و مناظر و فضای زیادی هم در ییلاق ماسال وجود دارد.

 

کمی در مورد حال و هوای انجام کار بفرمایید.

معمولا برای تهیه موزیک ویدئو تم قصه را از خود ترانه و فرم کار را از سبک موسیقی که تنظیم شده برداشت می کنیم. و ما بخشی از ویدئو را در ماسال و آبشار ویسادار ضبط کردیم. البته زمانی که با آقای یغمایی و همکاران برای  تهیه ویدئو و تیزر رفته بودیم هوا خیلی سرد بود اما خوشبختانه چون ایشان با دوربین آشنایی دارند پس از یک توضیح کوتاه همان طور که می خواستیم کار را انجام می دادند ولی در هر صورت کار در آن هوای خیلی سرد کمی مشکل بود، چون باید چندین برداشت می گرفتیم.

 

در تهیه ویدئو کلیپ بیشتر به چه نکاتی توجه می کنید؟

چیزی که همیشه دغدغه من در کار بوده و برایم مهم است که امضای خودم پای کارم باشد بحث سینما تیپ کارکردن در موزیک ویدئو است چون چندین سال به عنوان کارگردان، تدوین گر یا تصویربردار در تئاتر، فیلم کوتاه و تلویزیون به صورت پراکنده فعالیت داشتم، بحث قصه دار بودن کارها برایم مهم است. موزیک ویدئو قاعده و قانون خاصی ندارد و دست کارگردان است که به چه شیوه ای کار بکند. بنابراین بحث سینما تیک بودن برایم مهم است. در کارهایم سعی کردم تم قصه باشد و تعلیقی هم در کار باشد. یعنی کار را فقط در قالب یک موزیک ویدئو نمی بینم بلکه به صورت یک فیلم کوتاه نگاه می کنم که تاثیر گذار بوده و پیامی برای مخاطب داشته باشد.

 

آیا همکارانتان در این کلیپ همه گیلانی بودند؟

بجز تهیه کننده کل آلبوم آقای یغمایی آ که قای سپهر صاحبی از تهران هستند، کارگردانی و عوامل کار همه گیلانی بودند و از جمله خانم سپیده قوامی و آقایان سهیل محقق دوست، منصور محزون و حمید فرخی همکاران من در بخش فنی بودند.

 

بجز این ویدئو کلیپ ها آیا کار تازه ای هم دارید؟

پس از همکاری با آقای پارسا و آقای یغمایی برای تهیه ویدئو و تیزر از خواننده بومی چهارمحال بختیاری به آنجا دعوت شدم که این کار هم انجام شد و تا اواخر تابستان به بازار عرضه خواهد شد.

 

و سخن پایانی

از پدر و مادرم که از همان دوران نوجوانی مرا آزاد گذاشتند تا بیشتر فعالیت هنری داشته باشم و همیشه مشوقم بودند و همچنین از همسرم خانم سپیده قوامی بخاطر پشتیبانی همیشگی قدردانی می کنم

برچسبها : ،
به اشتراک بگذارید:

نظر بنویسید:

security code