مدیر کل موسسه استاندارد استان گیلان: استاندارد90 ساله شد چاپ
کیفیت باید تکلیف باشد، نه امتیاز
27 آذر 94 - 12:09  | 1591 بازدید

مهندس محمدعلی یوسفی، مدیر کل موسسه استاندارد گیلان اعتقاد دارد که بین استاندارد، مردم و مصرف‌ کننده نباید فاصله باشد و استفاده از کالای استاندارد باید از دوران کودکی در جامعه نهادینه شود. وی با بیان اینکه امسال نودمین سال فعالیت سازمان استاندارد را تجربه می کنیم می گوید: معرفی تولید کنندگان برتر که با وجود تنگناها توانستند تولیدات خوبی را به مردم عرضه کنند بسیار مهم بوده و این عزیزان قابل تقدیر هستند.

مدیر کل استاندارد گیلان با تاکید بر اینکه «کیفیت» باید تکلیف باشد، نه امتیاز اضافه می کند: استاندارد نوعی نگرش معنایی و هویت‌ بخشی کیفی به کالای تولیدی و زبان مشترک بین تولیدکننده و خریدار است و استفاده از کالای استاندارد این اطمینان را به مصرف‌ کننده می‌دهد که با خیالی آسوده آن را مورد استفاده قرار دهد.

وی استاندارد را چتری حمایت‌بخش برای زندگی بهتـر و آسوده‌تر می شمرد و می گوید: «کیفیت» رمز ماندگاری در بازار است و نیازها موجب می‌شود تا شاخص‌های کیفیت معنا پیدا کند.

وی نقش کیفیت در اشتغال پایدار و رضایتمندی مردم را مهم عنوان کرده و می افزاید: کیفیت باید مورد توجه تولیدکنندگان بوده و به صورت تکلیف باشد ، نه امتیاز.

یوسفی با بیان اینکه استانداردسازی کالاها و خدمات از موضوعات مهم در اقتصاد مقاومتی است، می گوید: متولیان استاندارد باید به جد در راستای استاندارد سازی گام بردارند.

یوسفی با اشاره به اینکه بشر همیشه به دنبال تامین سلامت، بهداشت و ایمنی بوده اضافه می کند: اگر در کارها مسئولیت پذیر بوده، اخلاق حرفه ای را رعایت کنیم و به حقوق مصرف کننده احترام بگذاریم می توانیم ضمن تولید کالای کیفی تر از حمایت مشتریان دایم و وفاداری نیز برخوردار شویم.

گفتنی است هر ساله مراسم گرامیداشت روز جهانی استاندارد و تقدیر از واحدهای تولیدی نمونه در راستای نهادینه کردن هرچه بیشتر استاندارد سازی برگزار می شود. امسال نیز با حضور مهندس سید محمد علی سید ابریشمی، معون وزیر صنعت، معدن و تجارت در رشت برگزار شد و از 21 مدیر کنترل کیفیت برتر واحد های تولیدی استان تقدیر شد.

گفتنی است نهادینه شدن کیفیت در جامعه و تبدیل آن به فرهنگ اجتماعی از مواردی است که رییس انجمن مدیران کنترل کیفیت استان گیلان هم به آن تاکید دارد. به گفته اسلامی، تعداد اعضای انجمن در حال حاضر 486 نفر است و با واگذاری امور آموزش به انجمن، از ابتدای سال 94 مدیران کنترل کیفیت استان بیش از 1500 نفر- ساعت آموزش را پشت سر گذاشته اند.

کسب رتبه اول در زمینه آموزش مدیران کنترل کیفیت توسط اداره کل استاندارد گیلان

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان گیلان: در دومین گردهمایی سراسری معاونان استانداردسازی و آموزش رابطان تدوین ادارات کل استاندارد استان ها که در تهران و با حضور معاون تدوین و ترویج و مدیر کل دفتر آموزش و ترویج سازمان استاندارد برگزار شد، عملکرد و فعالیت های ادارات کل استاندارد استانها در خصوص استانداردهای ملی تحت پوشش و همچنین فعالیت های مربوط به امور آموزش کارکنان، مدیران کنترل کیفیت و ترویج استاندارد مورد بررسی قرار گرفت و

در زمینه آموزش سه استان در سطح کشور به عنوان استان های فعال و برتر معرفی شدند که در قسمت آموزش مدیران کنترل کیفیت، «اداره کل استاندارد گیلان» استان برتر شناخته و از سوی رئیس اداره آموزش و ترویج این اداره کل تقدیر شد.

 

برچسبها : ،
به اشتراک بگذارید:

نظر بنویسید:

security code