معرفی کتاب ها
16 مهر 95 - 20:07  | 1327 بازدید

 

زندگی نامه غلام رضا طاعتی به تالیف بهنام رمضانی نژاد

غلام رضا طاعتی(1288-1355 ش) در رشت به دنیا آمد. او از دوازده سالگی با کتابداری در کتابخانه انجمن اخوت با کتاب آشنا شد. طاعتی در همین انجمن با عبدالرحیم خلخالی آشنا شد و پس از انحلال انجمن، به همکاری با او در «کتابفروشی کاوه/همایون» پرداخت. پس از درگذشت خلخالی، کتابفروشی او به طاعتی واگذار شد و نام کتابفروشی به «کتابخانه طاعتی» تغییر یافت که علاوه بر سرآمد بودن در رشت، در سراسر ایران شناخته شده بود. انتشارات کتابخانه طاعتی نخستین آثار هوشنگ ابتهاج و محمود طیاری را منتشر ساخت و از آغازگران نشر پژوهش های گیلان شناسی به شمار می آید.

 

سلامی دوباره«مجموعه مقالات و دلنوشته های ژورنالیستی» از محمد کاظم شکوهی راد

نویسنده معتقد است کار روزنامه نگار، کارشناسی در همه مسایلی که مطرح می کند نیست بلکه وظیفه روزنامه نگار طرح مسایل و مشکلات است که لزوما نباید همراه با ارایه راه حل های مشخص باشد.

 

اکو کاسپین«اقتصاد دریای گیلان» از اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان گیلان

این کتاب مجموعه ای از مقالات دو پروژه کلیدی استان گیلان(سایت سرمایه گذاری بین المللی خاویاری و بازار مالی بین المللی) است. اکو کاسپین به تحلیل ظرفیت های اقتصاد گیلان می پردازد و تلاش می کند در راستای معرفی بسترهای اقتصادی استان و زمینه های سرمایه گذاری، حلقه واسطی باشد میان فعالان و سرمایه گذاران و مسئولان.

 

زندگینامه مفاخر و مشاهیر گیلان به تالیف محمد ابراهیم گوهریان

مولف با تاکید بر اینکه قطعا مفاخر و مشاهیر این خطه بیش از افرادی است که در این کتاب معرفی شده اند با استفاده از منابع مختلف جمعی از مفاخر گیلانی در حوزه های علمی، پزشکی، ادبی، هنری، ورزشی و نیکوکار را در این کتاب گردآوری کرده است.

 

گردشگری خلاق از دکتر روشن بابائی همتی و نرجس موسوی

این کتاب با رویکرد نگاه به نسل سوم گردشگری از دیدگاه یونسکو، یعنی گردشگری خلاق سعی دارد به صورت هدفمند و با ارایه مصادیق مختلف در سطح دنیا ابتدا مفاهیم کلیدی و سپس کاربرد این مفاهیم را در عرصه علمی گردشگری بازگو کند.

 

گیلان در آیینه زمان از کیوان پندی

کتاب فوق شرح مختصر و فشرده ای از تاریخ گیلان و شهرستان های شانزده گانه آن است و اطلاعات گوناگون و مفیدی از این دیار سبز را در اختیار علاقمندان به تاریخ و فرهنگ، به ویژه نوجوانان و جوانان دانش پژوه قرار می دهد.

 

به اشتراک بگذارید:

نظر بنویسید:

security code