وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در رشت: چاپ
تولید فیلم و موسیقی خوب خواست جامعه است
16 مهر 95 - 23:07  | 1319 بازدید

گیلان فردا- دکتر علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع اصحاب فرهنگ، هنر، قرآن و رسانه گیلان در مجتمع فرهنگی ‌ـ ‌هنری خاتم‌الانبیاء(ص) رشت گفت: گیلان استانی است که بسیاری آن را با جاذبه‌های طبیعی می‌شناسند اما بنده آن را با سرمایه‌های اجتماعی می‌شناسم. چون علمای بزرگی در این استان حضور داشته و دارند. سابقه تمدنی گیلان ایجاب می‌کند توجه بیشتری به این استان شود و هنر به عنوان انتقال فرهنگ نیازمند توجه ویژه است.

وی فرهنگ را یکی از نمادهای اصلی هویت ملت‌ها دانست و تصریح کرد: اقتصاد در ذیل فرهنگ تعریف می‌شود.

وی با بیان اینکه به هنر باید با نگاه انتقال فرهنگی نگریسته شود، ادامه داد: سال گذشته در «ونیز» یک نمایشگاه نگارگری ایران گذاشته شد و آثار ایرانی در معرض دید عموم قرار گرفت.

جنتی با اشاره به اینکه فیلمی که در اسکار جایزه می‌گیرد برای ملت ایران افتخارآفرین است، افزود: هزاران جلد کتاب فرهیختگان ایرانی تاکنون به زبان‌های مختلف دنیا منتشر شده است از جمله دیوان حافظ به زبان صربستانی منتشر شده و تمام تلاشی که بدخواهان برای ایران‌هراسی می‌کنند هیچ تاثیری نمی‌گذارد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان وی اظهار کرد: از ابتدای دولت روحانی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به دنبال ایجاد فضای باز فرهنگی و تقویت وفاق ملی به ویژه در حوزه فرهنگ و هنر هستیم تا به عنوان دستگاه فرهنگی نشاط و امید را در جامعه ایجاد کنیم چون ملت‌ها با امید زنده هستند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برگزاری کنسرت‌های موسیقی، افزود: تولید فیلم و موسیقی خوب آرامش‌بخش و امیدبخش خواست جامعه است و باید به این خواست جامعه پاسخ دهیم.

وی گفت: کنسرت‌های موسیقی سنتی و پاپ در بعضی از اجراها به صورت رسمی ١٥٠ هزار تومان و به صورت غیر رسمی تا ٢٥٠ هزار تومان بلیت فروشی می‌ کنند و این موضوع نشان می‌دهد جامعه به آن احساس نیاز می‌کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تصریح بر اینکه ٨٠ رایزن فرهنگی در کشورهای مختلف داریم که فرهنگ ایران را در جهان ترویج می‌کنند، افزود: مد و لباس یکی از ضرورت‌های جامعه بوده و باید لباس‌های محلی و اسلامی را ترویج کنیم.

وی با تاکید بر اینکه در نشریات هیچ رانتی به موافقان و مخالفان دولت نمی‌دهیم گفت: فعالیت رسانه‌ها در دولت یازدهم با آزادی در چارچوب قانون آزاد است و امسال روی گفتمان‌سازی در حوزه اقتصاد مقاومتی فعالیت می‌کنیم، مجوز نشریات هم ظرف سه ماه صادر می‌شود و هر قدر نشریات وزین داشته باشیم نشان‌دهنده ارتقای فرهنگی جامعه است. البته به دهها نشریه  مجوز دادیم اما پس از یک سال نتوانستند منتشر کنند و طبق قانون مجوز آنها لغو شد.

جنتی عدالت فرهنگی را از برنامه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست و گفت: ٢٠ درصد از اعتبارات به شهرستان‌ها اختصاص داده می‌شود.

جنتی از واگذاری نمایشگاه‌ها به بخش‌خصوصی خبر داد و با اشاره به اینکه ٤٠ مورد از اختیارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان‌ها واگذار شده است، یادآور شد: کتابخانه مرکزی رشت ٣٠ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و از بیش از یک دهه پیش در حال ساخت است و باید فکری برای آن شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی متذکر شد: امسال ٧ هزار و ٥٠٠ واحد کوچک و متوسط تولیدی و صنعتی تسهیلات دریافت می‌کنند و پرداخت وام به چاپخانه‌ها باید در این قالب انجام شود

به اشتراک بگذارید:

نظر بنویسید:

security code