برخی از مهمانان رشت در سال95
16 فروردین 96 - 16:01  | 1553 بازدید

 

مجله گیلان فردا- در سال 95 استان گیلان و شهر رشت پذیرای مهمان زیاد داخلی و خارجی  در حوزه های مختلف سیاسی، اقتصادی، شهری، فرهنگی و ... بوده است. با هم به اختصار دیدگاه سه تن از مهمانان فرهنگی-هنری رشت را مرور می کنیم:

شهرداد روحانی در رشت: سطح کیفی گروه ارکستر رشت بسیار امیدوارکننده است

شهرداد روحانی بهار 95 کنسرت خود را در شهر رشت برگزار کرد.این آهنگساز و رهبر پیشکسوت ارکستر مدتی است دور جدید کنسرت‌هایش را در ایران آغاز کرده است. روحانی از دانش‌آموختگان هنرستان هنرهای زیبای وین در اتریش است که جوایز و بورسیه‌های تحصیلی مختلفی را در اروپا و آمریکا مانند A.K.M Scholarship در وین - پایتخت اتریش - و ASCAP Scholarship در لس‌آنجلس آمریکا دریافت کرده است..

وی متولد 1333 در تهران بوده و هم اکنون نیز به عنوان رهبر ارکستر، ویولنیست، پیانیست و تنظیم کننده موسیقی، در آمریکا، ایران و سایر کشورها فعالیت می کند.

وی در گفت و گو با خبرگزاری ایسنا، رونمایی از سوئیت سمفونی خلیج فارس را علت حضور خود در ایران دانست و خاطرنشان کرد: حضور من در شهر رشت نیز بواسطه دعوت آقای حبیب زاده سرپرست ارکستر رشت صورت گرفت و بنده ضمن احساس خشنودی از وجود چنین گروهی منسجم در این شهر، تصمیم گرفتم تا از نزدیک با نوازنده‏ها و موزیسین‏های این گروه دیدار داشته باشم و بطور کلی از سفر خود به گیلان بسیار راضی و خوشحالم.

وی سطح کیفی گروه ارکستر رشت را بسیار امیدوارکننده خواند و تصریح کرد: وضعیت گروه در شرایطی خوب و آینده‏ی روشنی در انتظار آن است که در صورت ادامه فعالیت‏ها، طبیعتا نیازمند حمایت و پشتیبانی مسئولان بوده و بنده نیز بسیار مشتاق هستم تا پیشرفت‏های این گروه را رصد کرده و به آنها کمک کنم چراکه انتظار نداشتم گروهی با این کیفیت و بدون هیچ انتظار خاصی در کنار هم فعالیت کنند.

 

 

حافظ ناظری در رشت: پیاده راه های رشت مرا یاد پاریس انداخت

به گزارش سایت گیل خبر حافظ ناظری که زمستان به رشت سفر کرده بود گفت: متاسفانه فرهنگ و هنر در کشور ما ارزشی ندارد و قدم های این گونه قابل ستایش است. وی با تبریک روز رشت ادامه داد : خیلی خوشحالم که هرکسی در حد و اندازه خودش قدم های رو به جلویی در حوزه فرهنگی بر می دارد و شاهد زحمات شهرداری رشت با دیدگاه های جهانی برای رشت بودم به طوری که پیاده راه های رشت مرا یاد پاریس انداخت.

حافظ ناظری با اشاره به این که در مورد شهر رشت خیلی چیزها یاد گرفتم و فهمیدم هویت زن چقدر ارزش دارد و رشت شهر اولین ها است ابراز کرد: هم پارسال و هم امسال در کنسرت، ما یک شعور و فرهنگ و بینش خاصی را از مردم این شهر دیدیم، البته سالن برای کنسرت مناسب نبود اما سکوت و تمرکزی که حاکم بود نشان دهنده این است که درژن مردم رشت عنصر فرهنگ شناسی وجود دارد.

فرزند استاد شهرام ناظری افزود : همه ما آینده ایران را می سازیم و اگر بخواهیم پیشرفت کنیم باید مشکلات را هم ببینیم و از سر راه برداریم، من با امید این که قدم کوچکی برای فرهنگ ایران بردارم بعد از ۱۵ سال به ایران برگشتم، و وظیفه تک تک ما این است که ایران را به جهانیان بشناسانیم چون همگی زیر مجموعه ایران هستیم و امیدوارم که ما بتوانیم خودمان را با روند جهانی هماهنگ کنیم و صدای آزاد و رهایی داشته باشیم.

 

 

استاد «ناصر مسعودی» در رشت به روی صحنه رفت

کنسرت استاد «ناصر مسعودی»، خواننده‌ پیشکسوتِ گیلانیِ معروف به بلبل گیلان، پس از گذشت سال ها از پیروزی انقلاب اسلامی در شهر رشت برگزار شد.

ناصر مسعودی پس از وقفه ای چندین ساله از پیروزی انقلاب تا کنون،  دِی‌ماه سال 95 در شهر رشت با مجموعه ای از هنرمندان جوان به سرپرستی «محمد انشائی»، به اجرای کنسرت پرداختند که با استقبال فوق العاده در هر دو شب روبرو شدند.

در این کنسرت رپرتواری از قطعات آلبوم‌های قدیمی این هنرمند پیشکسوت، با ارکستری سنتی به اجرا در خواهد آمد

استاد مسعودی قریب به ۶۰ سال پیش، فعالیت خود را در تئاتر و سپس رادیوی رشت آغاز کرد و از اواخر همین دهه‌، پس از آشنایی با «احمد عبادی» و «ملوک ضرابی» به رادیو تهران راه پیدا کرد. از همان تاریخ تا وقوع انقلاب‌اسلامی در عرصه‌ ی موسیقی کشور و دو زبان گیلکی و فارسی، حضوری فعال داشت.

کنسرت «ناصر مسعودی»؛ به‌ همت «انجمن موسیقی گیلان»، روزهای ۱۶ و ۱۷ دِی‌ماه، در «سالن نامجو» از مجموعه ی‌ یادگار امام برگزار شد.

شایان ذکر است که دو آلبوم «حالا چرا؟» و «خورشید خانم» از استاد «ناصر مسعودی» به زودی منتشر خواهد شد.

 

 

 

 

 

به اشتراک بگذارید:

نظر بنویسید:

security code