دکتر ظریف: چاپ
هم اندیشی بیشتر در سیاست خارجی احتیاج داریم
20 مهر 94 - 11:07  | 1428 بازدید

دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه معتقد است در حوزه‌ سیاست خارجی بیش از سایر حوزه‌ها به هم اندیشی و هم فکری احتیاج داریم و نیازمند ارتباط مداوم بین محیط‌ های دانشگاهی و محیط اجرایی سیاست خارجی هستیم تا بتوانیم با طراحی و نقد و نظارت سازنده به سمت اهداف عالی نظام جمهوری اسلامی پیش برویم. وی می گوید: امروز نه تنها سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران بلکه منطقه و جهان به دنبال رسیدن به تفاهم در برنامه‌ صلح‌آمیز هسته‌ای کشورمان هستند و این امر بسیار مهم است و طلیعه‌ بسیار خوبی از همکاری‌های سازنده را نشان می‌دهد و آثار و مواهب بسیار مهمی را برای کشور به دنبال خواهد داشت. وهمه‌ی ما اذعان داریم که دیپلماسی هسته‌ای در یک سال و نیم گذشته نه تنها یکی از موضوعات مهم سیاست خارجی ما بوده بلکه یکی از مهمترین موضوعات عرصه‌ بین‌الملل پس از جنگ سرد است. موضوعی است که در مقاطع مختلف شش وزیر خارجه کشورهای عمده جهان را به یک شهر آورده که در مقابل نمایندگان ملت بزرگ ایران به مذاکره بپردازند.

شرایطی که به صورت ظالمانه از سوی برخی بازیگران در صحنه بین‌المللی در دنیا بر جمهوری اسلامی تحمیل شده و ما آن را به صورت کلی پروژه ایران هراسی و اسلام هراسی معرفی می‌کردیم به شدت خدشه دار شده و رو به زوال است و رنگ و بوی خود را از دست داده است.

وی می افزاید: سیاست مقام معظم رهبری مبتنی بر سیاست مقاومتی، ایران را آسیب ناپذیرتر کرده است.

ما ثابت کردیم ملت ایران اهل گفت‌وگو، منطق و رسیدن به راه‌ حل است و نشان دادیم ایران یک مذاکره کننده جدی است. و بزرگترین افتخار برای بنده و دوستان در تیم مذاکره کننده که واقعا زحمت اصلی مذاکرات بر دوش آنها بود و از آنها تشکر می‌کنم این بوده که از حمایت مقام معظم رهبری و حمایت مردم برخوردار بودیم.

 

 

به اشتراک بگذارید:

نظر بنویسید:

security code