اقدام خوب برخی از دوستداران محیط زیست در روز طبیعت چاپ
سبزه تا کمپوست
13 فروردین 01 - 00:01  | 497 بازدید

گیلان فردا، شهلا ابراهیم زاده اصلی- وقتی در حاشیه خیابان پل بوسار رشت چشمم به انبوهی از سبزه های نوروزی افتاد یادم آمد که چند روز پیش اطلاع رسانی شده بود «سبزه نوروزی را به ما تحویل دهید و ساک پارچه ای هدیه بگیرید». منظره زیبایی بود، یک حرکت فرهنگی در راستای حفظ محیط زیست که توانسته بود به خوبی مشارکت خودجوش و آگاهانه مردم کوچه و خیابان را با خود همراه کند.
من نیز سبزه نوروزی را به این عزیزان تحویل دادم و ساک پارچه ای را به یادگار هدیه گرفتم.
آقای رضا صدفی، مسئول کمیته گردشگری هیات ورزش های همگانی استان گیلان در مورد این برنامه که با عنوان«سبزه تا کمپوست» اجرا شده به خبرنگار گیلان فردا می گوید: این برنامه با مشارکت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری رشت و به همت هیات ورزش های همگانی استان گیلان برگزار شده است.
وی می افزاید:هدف ما جمع آوری سبزه های نوروزی این بود که رودخانه گوهر رود و زرجوب را امروز که روز طبیعت نامیده شده در حد توانمان نجات بدهیم و خوشبختانه با استقبال خیلی خوب مردم روبرو شدیم و تا این لحظه که نزدیک به هفت غروب است بیش از دو هزار سبزه جمع آوری و حدود چهار هزار ساک پارچه ای به عنوان هدیه به شهروندان رشت تقدیم کردیم.
صدفی می گوید: در کنار این برنامه فرهنگی و زیست محیطی، چهره به چهره هم به شهروندانی که به ما مراجعه کردند آموزش دادیم تا سبزه را در روز سیزده بدر داخل آب رها نکنند و خوشبختانه با مشارکت خیلی خوب مردم فهیم و با فرهنگ رشت روبرو شدیم.
به گفته وی سبزه ها پس از جمع آوری به کمپوست و کود تبدیل خواهند شد.
وی می گوید: برخی ماهی های قرمز را هم آورده بودند تا در آب رودخانه بیندازند که ماهی قرمز ها را نیز از آن ها تحویل گرفتیم و به تعدادی از عزیزان متقابلا کتاب هدیه کردیم. این برنامه برای اولین بار انجام شده،اما استقبال خوب مردم باعث دلگرمی ما شده، امیدواریم در سال های آینده نیز از این طرح و برنامه حمایت شود تا در گستره بیشتری اجرایی شود. همچنین جشنواره عکس با عنوان «طبیعت زیبای من» را نیز برگزار و اعلام کردیم شهروندان در روز طبیعت از زباله های تفکیک شده خود عکس بگیرند و برای ما ارسال کنند. تا با شرکت در این جشنواره نسبت به این مقوله مهم یعنی «تفکیک زباله در دل طبیعت» و در زمان گردشگری و پیک نیک نیز حساس باشند.

(مجموعه گیلان فردا ضمن خدا قوت به این عزیزان، امیدوار است حساسیت همگانی نسبت به حفظ و نگهداری درست محیط زیست بیش از پیش اشاعه یابد.) 

 

 

۲۰۲۲۰۴۰۲_۱۹۰۷۰۶IMG-20220402-WA0060

 

IMG_20220402_210019_067 (1)۲۰۲۲۰۴۰۲_۲۲۰۱۳۵ 

برچسبها : ،
به اشتراک بگذارید:

نظر بنویسید:

security code