سرانه فضای سبز در رشت بسیار کمتر از میانگین کشوری

گیلان فردا، سارا فرزانه- سرانه فضای سبز در رشت بسیار کمتر از میانگین کشوری است. سال ها است که در مورد کمبود فضای سبز در رشت که شهر باران لقب دارد گفته و شنیده شده است ولی متاسفانه هیچ گامی برای بهبود شرایط برداشته نشده است.

واقعا موجب خجالت و تاسف و شرمساری است در شهری که به لحاظ خوبی آب و هوا و لطافت و دلپذیری آن شهره عام و خاص است، در شهری که اگر نا خواسته دانه ای را در گوشه ای از خاک پرتاب کنید چند روز بعد با سرسبزی و شادابی سر از خاک در می آورد و به شما سلام می گوید سرانه فضای سبز اینقدر کم باشد.

طبیعتا همه ما در این نقیصه مقصریم اما بعضی ها مقصرترند.

 حسین رضویان، عضو شورای شهر رشت می گوید: «سرانه فضای سبز شهر رشت امروز عدد خجالت آور دو و نیم مترمربع است، در صورتی که سرانه کشوری رقمی معادل هفت تا دوازده و در دنیا معادل بیست و پنج متر مربع است.»

وی با بیان اینکه نتایج اقدامات شهرداری در توسعه فضای سبز شهری ملموس نیست، می گوید: «انتظار دارم تا ضمن سرعت بخشیدن به اقداماتی که منجر به توسعه فضای سبز می‌شود، چهار پارک ۵۰۰ هکتاری لاکان، جفرودی بلوار خرمشهر، ایثارگران و آریانور مسکن مهر تا پایان سال تقدیم شهروندان شود.»

به نظرتان آیا این اتفاق می افتد و یا این هم یکی دیگر از وعده های همیشگی مدیران است؟

رضویان اظهار می دارد: «از آغاز شکل‌گیری شورای ششم بر بازپیرایی ورودی شهر رشت از سمت جاده تهران و کاشت درختانی با گونه‌های خاص و سایه‌گستر تاکید داشته‌ام اما هنوز این مهم برآورده نشده است. خواست همشهریان اینست تا ورودی شهر زیبنده و آراسته باشد. در این خصوص سیاست کمیسیون توسعه پایدار بر این استوار است تا شهرداری تا پایان امسال ضمن بهره گیری از درختان بومی نسبت به کاشت قریب چهارصد درخت و گل‌آرایی ورودی رشت با درختچه‌ها و گیاهان همیشه سبز اقدام لازم را برای  جلب رضایت همشهریان و گردشگران بعمل آورد.»

رئیس کمیسیون توسعه پایدار شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به افتتاح پارک ۵۰۰ هکتاری لاکان تا پایان سال جاری ابراز امیدواری می کند سرانه فضای سبز شهر رشت تا پایان دوره ششم به هفت مترمربع برسد.

ما هم امیدوار می مانیم و منتظر پیگیری، اجرا و افتتاح پارک های فوق و افزایش سرانه فضای سبز شهر رشت هستیم. شهری که متاسفانه از بسیاری جهات مغفول واقع شده است.

 

 

برچسبها : ،
به اشتراک بگذارید:

نظر بنویسید:

security code