یادداشت های کوتاه چاپ
فیش حقوقی ما را منتشر نکنید
13 دی 00 - 00:10  | 775 بازدید

 

فیش حقوقی ما را منتشر نکنید

گیلان فردا، ساناز فرزانه- انتشار فیش حقوقی بعضی از مدیران که با هیچ دو دو تایی جور در نمی آید این مطلب را به ذهن متبادر می کند که واقعا بقیه ملت کجای کار هستند! هر چند که طی دهه های اخیر بعد از انتشار هر فیش حقوقی نجومی تلاش شد تا آن را نادرست جلوه داده و یا توجیهاتی برایش فراهم کنند ولی زبان از توصیف این همه حق و ناحق نه تنها عاجز بلکه قاصر است!

طبق قانون کار، حقوق روزانه افراد مشمول این قانون بابت هشت ساعت کار حدود 80 هزار تومان است و این در حالی است که دستمزد افراد شاغل در شرکت های خدماتی که برای نظافت ساختمان می آیند ساعتی حدود 35 هزار تومان می باشد!

استثمار به شیوه های نوین نه انگیزه ای برای قشر عظیمی از شاغلین باقی گذاشته و نه امیدی به بهبود شرایط کار و اشتغال برای بیکاران. در چنین شرایطی اگر فیش حقوقی افرادی که حداقل حقوق قانون کار را می گیرند ولی با تورم بالای 50 درصدی معیشت می گذرانند، منتشر شود جز باعث شرمساری نخواهد بود!

 

تکثیر جمعیت

گیلان فردا، ساناز فرزانه-چند ماه پیش برای تهیه خبر در جلسه ای حضور داشتم. یادم می آید در آن جلسه یکی از مسئولین از واژه «تکثیر جمعیت» به جای افزایش جمعیت استفاده کرد. خیلی برایم عجیب بود مگر جمعیت را تکثیر می کنند! اما در ماه های اخیر که بعضی از مسئولان بدون هیچ برنامه و زمینه مساعد اجتماعی و اقتصادی، بر افزایش جمعیت تاکید دارند، یاد حرف ایشان افتادم. به گمانم مسئولا ن ما واقعا قصد دارند مثل تکثیر یک برگه کاغذی، جمعیت را هم تکثیر کنند(!) چون آنطور که از فهوای کلام بعضی از توصیه گران بر می آید تنها چیزی که برایشان مهم نیست کیفیت است!

اینکه برای افزایش و جوانی جمعیت باید به فکر باشیم بر هیچکس پوشیده نیست ولی اینکه با سیاست های عجولانه، نابخردانه و بدون هیچ اهرم تشویقی درست و شدنی و بدون مهیا کردن جامعه به لحاظ فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و تربیتی برای این مقوله بسیار مهم نسخه بپیچیم نه تنها موجب افزایش مشکلات می شود بلکه پیامدهای غیرقابل جبران در بر خواهد داشت. لطفا لختی اندیشه کنید...

 

به تلفن ناشناس جواب ندهید

گیلان فردا، شهلا اصلی-می گوید واقعا به کسی که اول صبح برای کار غیر ضروری زنگ می زند چه باید گفت؟! می گویم خب جواب ندهید. می گوید:«بعضی آدم ها خیلی بی ملاحظه هستند، بنابراین بهتر است این افراد را در لیست سیاه قرار داده و به هیچ تلفن ناشناسی جواب ندهید». به نظر وی بجز افراد متخلف که زنگ می زنند و قطع می کنند و می خواهند حسابتان را خالی کنند، تماس های ناشناس در سه گروه قرار می گیرند:

-یا طرف را نمی شناسید و درخواست غیرمعقولی از شما دارد!

-یا طرف را می شناسید ولی با شماره ناشناس زنگ زده، که باز هم لابد درخواست غیرمنطقی دارد!

-و یا با شما کار مهمی دارد و درخواستش غیرمعقول نیست که خودش پیامک خواهد داد. پس نیازی نیست به تلفن ناشناس جواب دهید...

 

 

برچسبها : ،
به اشتراک بگذارید:

نظر بنویسید:

security code