مروری بر وعده هایی که به خبرنگاران گیلان داده شد چاپ
اگر زحمات خبرنگاران نباشد لحظه ها هرگز ماندگار نمی شوند
1 شهریور 01 - 00:06  | 764 بازدید

گیلان فردا، شهلا ابراهیم زاده اصلی- همایش تجلیل از خبرنگاران و فعالان عرصه رسانه استان گیلان عصر روز شنبه ۲۹ مرداد ماه به همت استانداری گیلان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، خانه مطبوعات گیلان و تخصیص بودجه از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان در تالار مرکزی رشت برگزار شد.

در این مراسم که تعداد زیادی از فعالان حوزه رسانه حضور داشتند، مسئولان حاضر وعده هایی به خبرنگاران استان دادند که امید است تحقق یابد. آن ها ضمن ارج نهادن به جایگاه شامخ خبرنگاران، کار در این عرصه حساس و مهم را بسیار با اهمیت قلمداد و فعالان این عرصه را نیز پیش قراولان جنگ نرم معرفی کردند.

 ***

در این مراسم که با حضور دکتر اسدالله عباسی، استاندار گیلان، سید کاظم دلخوش، نماینده مردم شریف صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی، شراره کاوسی، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، رضا ثقتی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، سرهنگ مهدی پارسا، رییس بسیج رسانه استان، میلاد ابراهیمی، مدیر عامل خانه مطبوعات گیلان، مدیران مسئول رسانه ها، خبرنگاران و روزنامه نگاران، عکاسان حوزه رسانه و دیگر فعالان عرصه خبر برگزار شد ضمن ارایه سخنرانی ها توسط مسئولان حاضر، سه تن از خبرنگاران از جمله نوشین کریمی، به نمایندگی از خبرگزاری ها، رضا عاطفی، به نمایندگی از پایگاه های خبری و مریم غلام پور به نمایندگی از رسانه های مکتوب استان مطالبی در خصوص جایگاه و رسالت خبرنگاری و مشکلات این قشر زحمتکش ارائه کردند. 

گفتنی است توجه به تغییر فضای رسانه ای و اقبال افکار عمومی به شیوه های جدید اطلاع رسانی، ضرورت توجه به ظرفیت های فضای مجازی و لزوم حمایت های مورد نیاز، ضرورت آشنایی بیشتر مدیران به رویکرد اطلاع رسانی، شناسایی ظرفیت های حوزه رسانه استان، برطرف کردن مشکلات مربوط به سامانه جامع خبرنگاران و صندوق اعتباری هنر و ...از جمله نکاتی بود که به سمع و نظر مسئولان حاضر رسید.

***

دکتر اسدالله عباسی، استاندار گیلان نقش خبرنگاران را همچون نقش برجسته حضرت زینب (س) برای ماندگاری حرکت عظیم امام حسین (ع) در واقعه کربلا دانست و افزود: به فرموده رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، اگر زحمات خبرنگاران نباشد لحظه ها هرگز ماندگار نمی شوند. 

وی که خود را میزبان خبرنگاران دانست، به نقش ارزشمند خبرنگاران در مسئله مهم جهاد تببین اشاره و خاطرنشان کرد: خبرنگاران و اصحاب رسانه پیش‌قراولان اجرای فریضه جهاد تبیین در جامعه هستند.

استاندار با بیان اینکه چالش‌ها و مشکلات خبرنگاران و اصحاب رسانه کاملاً شفاف و قابل تشخیص است، تاکید کرد از مشکلات و مسائل خبرنگاران آگاه است و قول داد برای رفع مشکلات مرتبط اقدام جدی صورت گیرد. 

وی با اشاره به اینکه نقد رسانه‌‌‌ای با تخریب افراد فاصله دارد و این نقد باید در مسیر اصلاح امور باشد،افزود: هر دستگاه و مسئولی در گیلان که از خبرنگاران و اصحاب رسانه شکایت کرده، باید شکایتش را پس بگیرد. 

وی با اشاره به سرعت انتقال خبر در عصر حاضر، گفت: توسعه و پیشرفت جامعه از مسیر قلم‌های خبرنگاران و اصحاب رسانه عبور می‌کند. 

-استاندار قول داد ضمن تامین اعتبار برای راه اندازی مرکز آموزش خانه مطبوعات گیلان در طبقه فوقانی این خانه با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، به مشکلات بیمه تکمیلی خبرنگاران رسیدگی کند و همچنین با همکاری مدیرکل راه و شهرسازی استان در خصوص مسکن خبرنگاران و با همکاری مدیرکل ارشاد استان در راستای ارائه تسهیلات خرید سخت افزار رسانه‌ای برای اصحاب رسانه استان گیلان اقدام نماد. وی ابراز امیدواری کرد در این بخش ها بزودی حامل پیام های خوبی برای خبرنگاران استان باشد.

***

-دلخوش، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس نیز که خبرنگاری را فراتر از شغل و حرفه ارزیابی کرده و آن را عشق و هنر توصیف کرد، قول داد با همکاری سایر نمایندگان و مدیران اقدامات و پیگیری های لازم برای رفع خلأ های قانونی در خصوص حمایت و ارایه تسهیلات برای فعالان رسانه ای را انجام دهد.

***

-ثقتی، مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان نیز وعده داد خبرنگاران را تنها نگذارد و در هر فرصتی شنونده مشکلات اهالی این حوزه باشد و برای رفع و کاهش مشکلات مرتبط بکوشد. 

***

-ابراهیمی مدیرعامل خانه مطبوعات گیلان قول داد رویکرد برگزاری آموزشی با هدف تربیت خبرنگاران تخصصی و ارتقاء دانش و مهارت فنی در کار خبری از رویکردهای اصلی این خانه در دوره جدید باشد. 

(لازم به یادآوری است ۱۲ مرداد ماه جاری «کارگاه آموزشی بودجه» با هدف آموزش مفاهیم بودجه ای و خبرنویسی اقتصادی از سوی رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان در سالن خاتم الانبیای رشت برای خبرنگاران استان برگزار شد.)

*** 

-پارسا، رییس بسیج رسانه استان نیز وعده داد تاسیس نظام صنفی رسانه ای را در راستای مطالبه گری جدی حق و حقوق خبرنگاران پیگیری نماید. 

*** 

گفتنی است در پایان این همایش ضمن پخش کلیپ خاطرات فعالان رسانه ای و برنامه های فرهنگی هنری، از خانواده شهیدان معزز رسانه گیلان؛ شهیدان والامقا م اخوان، ثابت قدم و اسحاقی، خانواده اهالی فقید رسانه استان زنده یاد محبوبی فر، شادروان منوچهر رجا و مرحوم سیدگلمیر ساداتی و نیز پیشکسوتان عرصه خبر مرتضی لطفی نژاد، طاهر خیامی و عبدالله بشارتی به نمایندگی از جامعه خبرنگاران گیلان با حضور استاندار و جمعی از مسئولان استان تجلیل بعمل آمد.

(عکس ها: الیاس بشری)

 IMG_2829

 

 

 

IMG_2778

 

 

IMG_2756

 

IMG_2722

 

IMG_2901

 

IMG_2870

 

IMG_2723

 

IMG_2846

 

IMG_2914

 

IMG_2823

 

IMG_2849

 

IMG_2740

 

IMG_2925

 

IMG_2827

 

IMG_2920

 

IMG_2775

 

IMG_2907

 

IMG_2845

 

IMG_2737

 

IMG_2736_1

 

IMG_2787

 

IMG_2849

 

IMG_2763

 

IMG_2782

 

IMG_2813

IMG_2790

 

IMG_2825

 

IMG_2859

 

IMG_2883

 

IMG_2913

 

Capture_1

برچسبها : ،
به اشتراک بگذارید:

نظر بنویسید:

security code